Vítězové Coca-Cola Školského poháru navštívili Juventus Turín

Mladí fotbalisté, kteří vyhráli Coca-Cola Školský pohár 2013, si vybrali svou odměnu za vítězství.
Vítězové Coca-Cola Školského poháru v Turíně - Obrázek 21

Chlapci ze ZŠ Sever Hradec Králové a dívky ze ZŠ T. G. Masaryka a MŠ Dolní Bousov nejprve 20. června převzali z rukou Jana Kollera pohár pro šampiony a začátkem července odcestovali do Itálie.

Během tří dnů navštívili tréninkové centrum Vinovo, nově vybudovaný Juventus Stadium a letní přípravný kemp hráčů A týmu FC Juventus. „Skvělý zážitek,“ shodují se fotbaloví talenti. 

Dřina a úsilí na travnatých hřištích se vyplatily. Mladí fotbalisté z Hradce Králové a fotbalistky z Dolního Bousova se podívali do míst, kde fotbal znamená náboženství, a prošli se po travnatých plochách, na které se obyčejný „smrtelník“ běžně nedostane.

první den výletu nabídl pestrý program. Kluci i holky z vítězných týmů navštívili Vinovo, tréninkové centrum Juventusu Turín, které na ploše 140 tisíc metrů čtverečních nabízí 9 fotbalových hřišť, včetně jednoho krytého, vybavenou posilovnu, medicínské centrum, plavecký bazén a mnoho dalšího. Právě v tomto moderním tréninkovém centru, vzdáleném 14 kilometrů od Turína, absolvovali hradečtí hráči a bousovské hráčky trénink pod vedením profesionálních mládežnických trenérů. Následoval odborný workshop o kopané.

Podívejte se na video, které jsme na zájezdu natočili:

Coca-Cola Turín report 2

Druhý den se ve Vinovu sešlo celkem 154 vítězů Coca-Cola Školského poháru z osmi zemí, jejichž hráči se utkali v mezinárodním přátelském turnaji. „Jednotlivé týmy byly namixovány tak, aby si hráči zahráli v týmu několika národností a ve finále zároveň zvítězilo vždy několik jednotlivců z každé země,“ popisuje Jakub Will Loos, zástupce společnosti Coca-Cola. Odpoledne výprava navštívila Juventus Stadium, kde prošla veškeré zázemí. V šatnách, kde se převlékají fotbalové hvězdy, si žáci a žačky obuli kopačky, aby následně mohli vběhnout na hřiště a zastřílet si na branku.

Moderní stadion vybudovaný před dvěma roky za 120 milionů eur o kapacitě 41 tisíc diváků pak uvítal každého hráče promítnutím fotografie na obří obrazovce a vyvoláním jména italským komentátorem. „Připadali jsme si jako opravdové hvězdy. A zastřílet si penalty na takovémto fotbalovém svatostánku se poštěstí opravdu jen několika málo vyvoleným. Moc si toho vážíme,“ pochvalovali si účastníci výpravy.

Vrcholem dne byla večeře přímo na stadionu, v luxusním klubu The 'Gianni e Umberto Agnelli' Club Room, ze kterého je otevřený vstup přímo na tribuny. „Je to vůbec poprvé, kdy Juventus takto odkryl své zázemí jak ve Vinovu, tak na stadionu. Byl to obrovský zážitek pro nás všechny,“ liboval si trenér chlapeckého vítězného týmu Michal Stříž.

Zlatý hřeb výletu čekal na mladé talenty třetí den, kdy se výprava přesunula do Chatillonu, přibližně 70 km od nejvyšší hory Evropy Mont Blanc, kde zrovna startoval letní přípravný kemp A týmu Juventusu Turín.

Chlapci a dívky z Čech a Slovenska tak mohli na vlastní oči vidět, jak se připravují na sezonu největší hvězdy Serie A pod vedením trenéra Antonia Conte. „I když atmosféra byla nezapomenutelná, organizace v Chatillonu byla velice náročná. Před vstupem čekalo na usazení celé naší skupiny přes 2000 nedočkavých a skandujících fanoušků, někteří zde čekali i několik dní, aby mohli spatřit své idoly hrající za Juventus,“ vypráví Jakub Will Loos. Bohužel, nejzářivější klenoty turínského týmu Andrea Pirlo a Gianluigi Buffon se tréninku neúčastnili. Místo toho se ale někteří chlapci a dívky osobně setkali s hvězdným útočníkem Alessandrem Matrim.

„Jsem rád, že se nám pro vítěze a vítězky podařilo zrealizovat takto lukrativní výhru a zprostředkovat jim nezapomenutelné zážitky. Doufám, že to motivuje i ostatní školní týmy v České republice, aby se přihlásily do dalšího ročníku turnaje Coca-Cola Školský pohár, který startuje už letos v září,“ dodává Jakub Will Loos.

Více informací naleznete na stránkách www.skolskypohar.cz a na Facebooku www.facebook.com/SkolskyPohar

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama