2. července 2014 12:00

Vše o novém filmu Chraň nás od zlého

Už ve čtvrtek 3. července přichází do českých kin nový thriller Chraň nás od zlého. Tady najdete o filmu vše, co jste chtěli vědět!

OBSAH

Seržant Ralph Sarchie (Eric Bana) z newyorské policie se za svou kariéru na drsných ulicích jižního Bronxu setkal s mnoha nelehkými věcmi. Coby člen 46. okrsku na jednom z nejproblematičtějších míst v Americe byl svědkem činů na samé hranici lidství, které začaly zvolna ovlivňovat jeho duševní stav a následně také vztah s manželkou Jen (Olivia Munn) a jejich malou dcerkou Christinou (Lulu Wilson).

Když jsou ale stále deprimovanější Sarchie se svým policejním partnerem Butlerem (Joel McHale), cynickým bývalým vojákem, vždy připraveným k boji, povoláni k vyšetřování bizarní události, začíná se tím řetěz událostí, které otřesou vírou a přesvědčením pragmatického Sarchieho. Ten následně navazuje spolupráci s Joem Mendozou (Edgar Ramírez), odpadlickým knězem, jehož víra byla podrobena v průběhu jeho života nejednomu testu, a který se snaží skeptického Sarchieho přesvědčit, že stále se stupňující zrůdné činy, s jejichž následky se setkávají, nejsou ničím jiným než sérií několika případů posednutí démony.

Společně tak policista a kněz odhalují vrstvy důkazů o tom, že se vlády nad pachateli ujalo cosi, co Mendoza označuje jako základní zlo, a Sarchie, přinucený přehodnotit celý svůj systém hodnot a přesvědčení, se společně s knězem pokouší bojovat se zákeřnými mocnostmi, ohrožujícími město samotné, ale také ty, na kterých mu záleží nejvíce – jeho vlastní rodinu.

O FILMU

Irácký palmový háj v roce 2010. Tři zkušení mariňáci sestupují do tajemné podzemní místnosti, aniž by tušili, že tam na ně čeká něco, co je ještě mnohem děsivější než bojiště nad nimi.

O čtyři roky později v New Yorku matka, zdánlivě bez kontroly nad vlastními činy, zničehonic hodí svého malého chlapce do výběhu lvů, zatímco nedaleko vše pozoruje podivná postava v kápi.

Rodinu uprostřed hustě obydleného města děsí podivné zvuky ze sklepa a další podivné úkazy.

Na několika různých místech dojde k objevení prastarých latinských nápisů a podivných symbolů, jejichž přítomnost otvírá záhady možná až příliš děsivé.

Co z toho jsou jen náhody? Co je jen dílem představivosti? A co je součástí děsivého řetězce událostí, táhnoucího se z jednoho konce světa na druhý?

Už samotná skutečnost, že film Chraň nás od zlého přichází na filmová plátna více než deset let poté, co jeho tvůrci získali práva na zfilmování knižní předlohy, dokazuje, jakou nezdolnou víru v úspěch tohoto projektu producent Jerry Bruckheimer, scenárista a režisér Scott Derrickson a autor původní předlohy Ralph Sarchie ve skutečnosti měli.

„Zhruba před 11 nebo 12 lety jsme si přečetli nástin, který nám doručil Ralph Sarchie,“ vzpomíná Bruckheimer, „a byl to zajímavý, poutavý a strašidelný příběh. Líbil se mi a říkali jsme si, že bychom ho měli být schopni přivést na filmová plátna. Byl to skutečně pozoruhodný příběh a vycházel z faktů: pojednával o tom, jak drsný detektiv v nevlídné části Bronxu začíná věřit tomu, že některé z případů, které vyšetřuje, přesahují v daleké míře rámec normálních událostí.“

Vedoucí výroby Chad Oman, produkční prezident společnosti Jerry Bruckheimer films, si vzpomíná, že jim Sarchie, tehdy stále ještě důstojník 46. okrsku v Bronxu, předložil příběh v podobě šestistránkového nástinu knihy, z níž se později stala kniha Beware the Night (pozn. na českém knižním trhu s názvem Chraň nás od zlého je od července 2014), kterou Sarchie napsal společně s Lisou Collier Cool. „Vzal jsem si ho domů a přečetl jsem si ho ještě toho večera, někdy po půlnoci, když moje žena a děti šly spát,“ přiznává Oman. „Asi na třetí nebo čtvrté stránce jsem toho musel nechat. Šel jsem to dočíst do místnosti, kde byla moje manželka, protože to bylo až takhle děsivé.“

Bruckheimer, prezident společnosti Mike Stenson a Oman byli fascinováni možnostmi spojení klasického policejního příběhu z New Yorku s příběhem o nadpřirozených jevech, založených na skutečných událostech, které Ralph Sarchie rozebíral ve své knize. „Základní myšlenkou, která se mi zamlouvala,“ říká Oman, „bylo to, že před sebou máme skeptického a velice standardního policistu, jenž vyšetřuje něco, co není schopen vysvětlit. Ten policista ztratil víru, ale přesto spolupracuje s knězem, který je naprosto bezvýhradně přesvědčen o existenci Boha, a my můžeme sledovat, jak se přičiněním zážitků, které prožívají, stávají lepšími lidmi.“

Ačkoliv může kniha Ralpha Sarchieho a Lisy Collier Cool působit jako netradiční zdroj materiálu pro producenta, který se proslavil zejména výpravnými kasovními trháky a nadupanými akčními filmy, Jerry Bruckheimer se ve skutečnosti od samých počátků své pozoruhodné kariéry zaměřoval na zajímavé příběhy, inspirované skutečností, díky kterým vznikly filmy jak skutečně velkolepé, tak umírněnější. Cesta za vítězstvím, Veronica Guerin, Černý jestřáb sestřelen, Pearl Harbor, Vzpomínka na Titány a Nebezpečné myšlenky se všechny inspirovaly skutečnými příběhy nebo událostmi. „Hledáme skvělé příběhy a postavy kdekoliv, kde je můžeme najít,“ podotýká producent, „a výjimečný příběh Ralpha Sarchieho byl opravdu pozoruhodný.“

Během hledání vhodných režisérů, kteří by se takového příběhu mohli ujmout, se Bruckheimer, Stenson a Oman zaměřili na mladého Scotta Derricksona (který měl tehdy na svém scenáristickém kontě pouze snímek Temná legenda 2) a jeho tvůrčího partnera Paula Harrise Boardmana. „Rádi pracujeme s novými talenty,“ připomíná Bruckheimer, „zejména pokud je evidentní, jak moc talentovaní jsou. Dokonce i tehdy už bylo jasné, že Scott má výjimečný talent a je vyzrálý a tvůrčí daleko nad běžný rámec svého věku.“

Derrickson, jehož přirozeně přitahují témata duchovní i „nadpřirozená“ – a který mezi nimi vnímá silné paralely – byl okamžitě pozoruhodnými příběhy ze Sarchieho knihy zaujat. „V knize,“ říká Derrickson, „Ralph popisuje své zážitky policisty v jednom z nejnebezpečnějších okrsků v New Yorku, ale také své stále narůstající zkušenosti s vyšetřováním nadpřirozených případů, které ve finále způsobily, že se stal pomocníkem vymítače ďábla.“

Jednou z výzev, kterým Derrickson s Boardmanem museli čelit, bylo to, jak epizodickou formu knihy přetvořit v jednolitý filmový příběh. „Kniha je tvořena sbírkou příběhů o různých nadpřirozených událostech, které Ralph Sarchie během své kariéry zažil,“ poznamenává Chad Oman. „Když se Scott a Paul do tohoto projektu poprvé pustili, zaměřovali se především na nadpřirozené jevy, policejní složku Sarchieho případů víceméně ignorovaly. Když se Scott o řadu let později k tomuto projektu coby scenárista a režisér vrátil, doplnil příběh o jeho policejní prvky a následně vše spojil do jediného celku.“

„Jerryho nápadem od samého počátku,“ vysvětluje Derrickson, „bylo propojit policejní a nadpřirozený žánr, což podle mého názoru byl fascinující nápad, který diváky bude skutečně zajímat, a budou takový film chtít vidět. I já jsem ho chtěl vidět. Film není v plném slova smyslu založený na skutečných událostech, ale spíše se inspiruje nadpřirozenými případy ze Sarchieho knihy, které pojí společná dějová linie. Ta je sama o sobě fiktivní, ale strašidelné scény, které ve filmu vidíte, jsou všechny založeny na věcech, které se Ralphovi přihodily.“

Po tak dlouhém období, kdy se na filmu pracovalo, nechtěli Jerry Bruckheimer a Scott Derrickson za žádnou cenu přistoupit při volbě hereckého představitele Ralpha Sarchieho i ostatních rolí na jakékoliv kompromisy. Pro roli bronxského policejního důstojníka, jehož život a práce příběh inspirovaly, se tvůrci filmu zaměřili na Erika Banu, jednoho z nejvšestrannějších současných herců. „Clint Culpepper přišel se skvělým nápadem obsadit do role Ralpha Sarchieho Erika,“ říká Bruckheimer, „a my se Scottem jsme samozřejmě souhlasili. Je někým, koho považujeme za skvělého herce, a spolupráce s ním mě opravdu baví.“ Bruckheimer a Bana měli už možnost spolupracovat, protože režisér Ridley Scott nastartoval hvězdnou kariéru tohoto australského herce obsazením do role seržanta „Hoota“ Gibsona ve filmu Černý jestřáb sestřelen (který měl shodou okolností premiéru v roce 2001, zhruba v době, kdy producent Jerry Bruckheimer zahájil práce na filmové adaptaci Sarchieho knihy.) „Eric je skutečně výjimečný herec,“ chválí ho Bruckheimer, „a jeho obsazení do role Sarchieho je pro nás velkou výhrou. Měli jsme velké štěstí, že se objevil v Černém jestřábovi předtím, než se stal skutečně slavným, a jeho dílo je od té doby plné zcela unikátních snímků, od Mnichova po Hannu.“

Bana vše vnímal velice podobně jako Bruckheimer. „To, že snímek Chraň nás od zlého produkuje Jerry, pro mě bylo velice významným důvodem, proč se na tomto snímku podílet. Poskytl mi mou první velkou roli v americkém filmu. Černý jestřáb sestřelen pro mě byl opravdu velice významný film a měl skvělý vliv na mou další kariéru. Právě Jerry se svým týmem z Bruckheimer Films mi o tomhle projektu Ridleyho Scotta řekl. V průběhu dalších let jsme zůstávali v kontaktu a v několika případech jsme se chystali na něčem spolupracovat, ale prostě to nebylo ideální… Až do této chvíle. Tenhle film mě okamžitě oslovil. Byl jsem doma v Austrálii a hodně obsáhle jsme si s Jerrym popovídali o tom, jaký ten film má být a jaký má potenciál, takže mě opravdu velice těší, že s ním znovu spolupracuji.“

Banu role Ralpha Sarchieho ve filmu Chraň nás od zlého lákala proto, že v předchozích filmech Scotta Derricksona spatřil něco, co přesahovalo hororový žánr. „Scottovy filmy, jako například V moci ďábla nebo Sinister, jsou opravdu skvěle napsané a zahrané charakterní filmy, které jsou zasazené do daného žánru. A když jsem se s ním sešel, měl jsem jasno v tom, že tenhle film musím točit. Svůj žánr dokonale respektuje, ví o něm více, než kdokoliv, koho jsem kdy potkal, ale současně chápe význam postav a příběhu.“

Ve filmu Chraň nás od zlého se objevuje množství scén plných náladového a atmosférického deště. Některé z nich má na svědomí tým speciálních efektů, většinu pak matka Příroda.

8. června 2013 byl nejdeštivější den za všech 145 let existence meteorologické historie v New Yorku, kdy napršelo 10,56 centimetru srážek. Protože to byla sobota, měl štáb filmu Chraň nás od zlého naštěstí volno.

Celý červen byl ale tím nejdeštivějším v dějinách New Yorku a napršelo během něj 26,06 centimetru srážek, které město zaplavovaly přívaly vody, a od toho filmový štáb ušetřen nebyl ani náhodou. Zejména vezmeme-li v potaz, že prvním natáčecím dnem bylo pondělí 3. června 2013 a natáčení následně pokračovalo po dalších 41 promáčených dní až do konce července. „Z nějakého důvodu naše filmy vždy natáčíme v extrémních povětrnostních podmínkách,“ hloubá Jerry Bruckheimer. „Přežili jsme hurikány, tornáda, písečné bouře, blizardy, zemětřesení... a teď i newyorské léto!“

O TVŮRCÍCH

ERIKA BANU (Ralph Sarchie) američtí diváci poprvé poznali v roli Marka „Choppera“ Reada ve filmu Drsňák Chopper, který měl premiéru na festivalu Sundance v roce 2001 a po svých australských úspěších byl v USA uveden i do kin. Bana si za svůj výkon v této roli vysloužil cenu Australian Film Critics Circle a také Australian Film Institute.

Mohli jsme ho spatřit ve filmu Ridleyho Scotta Černý jestřáb sestřelen v produkci Jerryho Bruckheimera, kde si zahrál seržanta „Hoota“ Gibsona, jednoho z elitních amerických vojáků po boku Joshe Hartnetta, Ewana MacGregora a Toma Sizemorea. Tento válečný velkofilm byl inspirován bestsellerem novináře Marka Bowdena o americké misi v Somálsku. Poté, co sklidil úspěchy s tímto snímkem, si Bana zahrál v australské komedii Nugget, v níž ztvárnil dělníka, jehož život se radikálně změní poté, co najde „nugget“, který jemu i jeho dvěma přátelům poskytne okamžité bohatství.

Krátce nato se objevil v titulní roli Bruce Bannera ve filmu Hulk režiséra Anga Lee společnosti Universal Pictures na motivy postavy z comicsů společnosti Marvel. K vidění byl také v roli trójského prince Hectora ve filmu Trója režiséra Wolfganga Petersena. Ve filmu, inspirovaném Homérovou Illiadou, si zahráli také Brad Pitt a Orlando Bloom. Následujícího roku byl k vidění ve filmu Mnichov režiséra Stevena Spielberga o dohře olympijských her v roce 1972 v Mnichově.

Bana v současné době žije v Austrálii se svou ženou a dvěma dětmi.

EDGAR RAMÍREZ (Joe Mendoza) patří mezi vybranou skupinu mladých herců, kteří jsou v Hollywoodu na vzestupu. Venezuelský rodák Ramírez se zanedlouho objeví po boku Roberta De Nira ve filmu Hands of Stone o legendárním boxerovi Robertovi Duranovi. Vidět ho budeme moci také v thrilleru Holland, Michigan s Naomi Watts a Brianem Cranstonem.

Naposledy jsme ho měli možnost spatřit ve filmu 30 minut po půlnoci, který režírovala a produkovala oscarová Kathryn Bigelow. Ve filmu si zahrála Jessica Chastain a snímek mapoval deset let trvající hon na vůdce teroristické organizace Al-Kájda Osamu Bin Ládina. Kromě toho se v roce 2012 objevil v roli boha války Arese ve filmu Jonathana Liebesmana Hněv Titánů se Samem Worthingtonem a Liamem Neesonem. Za svou roli v tomto filmu obdržel cenu 2012 Alma Award. Na svém kontě má také filmy L'Orenoque s Juliette Binoche, snímek Stevena Soderbergha Che Guevara, životopisný příběh s Beniciem Del Torem, a také politický thriller Úhel pohledu s Forestem Whitakerem a Dennisem Quaidem. Objevil se také ve filmu Bourneovo ultimátum s Mattem Damonem, a na amerických filmových plátnech debutoval svou rolí ve snímku režiséra Tonyho Scotta Domino s Keirou Knightley a Mickeym Rourkem.

OLIVIA MUNN (Jen Sarchie) se objevuje v úspěšném televizním seriálu Aarona Sorkina Newsroom. Seriál, ve kterém dále hrají Jeff Daniels a Sam Waterston, je aktuálně ve své třetí sezoně. Spatřit ji můžeme také jako korespondentku kritikou velice ceněného dokumentárního seriálu Years of Living Dangerously stanice Showtime. Následně bude k vidění po boku Johnnyho Deppa, Ewana McGregora a Gwyneth Paltrow ve filmu Mortdecai, akční komedii režiséra Davida Koeppa.

Munn se na filmových plátnech zatím naposledy objevila po boku Channinga Tatuma v úspěšném filmu Bez kalhot režiséra Stevena Soderbergha. Kromě práce na seriálu Newsroom jsme ji v roce 2013 mohli také opakovaně spatřit v aktuální sezoně seriálu Nová holka. Poprvé o sobě dala divákům významným způsobem vědět v roce 2011, kdy se připojila k týmu komediálního pořadu The Daily Show with Jon Stewart, oceněného cenou Emmy, a stala se jednou z pouhých pěti žen, které se kdy v tomto seriálu objevily.

SEAN HARRIS (Mick Santino) se proslavil svými pozoruhodně rozmanitými rolemi jak ve své rodné Velké Británii, tak i ve Spojených státech. Americkým divákům se zapsal do povědomí v roli Micheletta v seriálu Borgiové, jako jedna z postav snímku Ridleyho Scotta Prométheus a také po boku Michaela Cainea ve filmu Harry Brown.

Harris, který se narodil v Londýně v Bethnal Green, studoval herectví v Drama Centre. Svou kariéru zahájil množstvím rolí v britských televizních seriálech, mezi něž patří Minder, Poldové a Kavanagh QC, a zahrál si roli Tomáše v televizním filmu Ježíš. V roce 2002 ztvárnil roli frontmana skupiny Joy Division Iana Curtise ve filmu Michaela Winterbottoma Nonstop party, po které následovala celá řada rolí ve filmech Trauma, Metro, Ústav, Spojeni navždy, Experiment a Psanec. Na televizních obrazovkách se objevil v minisériích See No Evil: The Moors Murders a Wedding Belles, a pravidelně byl k vidění v seriálech Meadowlands, Ashes to Ashes a Mrtvé probouzeti. V kritikou ceněné trilogii Vraždy v Yorkshiru ztvárnil postavu Boba Cravena a poté si získal přízeň diváků rolí Stretche ve filmu Harry Brown.

JOEL McHALE (Butler) je jedním z nejvytíženějších herců současnosti. Aktuálně ho můžeme spatřit v komediálním hitu stanice NBC Zpátky do školy, který je v současnosti ve své páté sezoně. Naposledy jsme ho měli možnost spatřit v romantické komedii Blended s Adamem Sandlerem a Drew Barrymore, a k vidění bude také coby syn Robina Williamse ve filmu Merry Friggin' Christmas.

McHale se objevil také v úspěšné komedii Ted Setha MacFarlanea, hraném filmu o chlapci a jeho medvídkovi. Na svém kontě má také snímky Co ty jsi za číslo?, Nadějný rok, Spy Kids 4D: Stroj času a Informátor.

SCOTT DERRICKSON (režie, scénář) je režisérem, scenáristou a producentem jedněch z nejúspěšnějších snímků současnosti. Před nedávnem se jako vedoucí výroby podílel na nejnovějším snímku italské herečky a režisérky Asii Argento Incompresa, který si na posledním festivalu v Cannes vysloužil záplavu skvělých recenzí.

Derrickson také napsal, režíroval a byl vedoucím výroby úspěšného hororového snímku Sinister s Ethanem Hawkem společností Summit Entertainment a Blumhouse Productions. Snímek měl velice pozitivní recenze a utržil po světě 87 milionů dolarů. Derrickson v současné době píše a produkuje plánované pokračování Sinister 2, které se začíná natáčet v letošním roce.

Mezi jeho předchozí snímky patří remake Den, kdy se zastavila Země s Keanu Reevesem a Jennifer Connelly, který utržil po světě přes 230 milionů dolarů. Kromě toho Derrickson napsal a režíroval hororový hit V moci ďábla z roku 2005, který utržil po světě více než 140 milionů dolarů. Tento snímek získal cenu Saturn Award za nejlepší hororový film a Chicago Film Critics Association ho uvedla mezi stovkou nejstrašidelnějších filmů vůbec. Téhož roku Derrickson napsal drama Země hojnosti, které režíroval Wim Wenders, a zahrála si v něm Michelle Williams.

Derrickson, rodák z Denveru v Coloradu, vystudoval humanitní vědy se zaměřením na literaturu a filozofii, komunikace se zaměřením na filmovou tvorbu a teologii na univerzitě Biola. Poté vystudoval filmovou produkci na USC School of Cinematic Arts.

JERRY BRUCKHEIMER (producent) se věnuje po 40 let produkování filmů a televizních programů výjimečné úrovně, což ho vyneslo na pozici jednoho z nejúspěšnějších filmových i televizních producentů. Jeho díla, rozpoznatelná podle charakteristického loga s bleskem, nejen baví diváky po celém světě, ale v průběhu několika desetiletí také významným způsobem ovlivnila vývoj popkultury.

Bruckheimerovy filmy utržily po světě více než 16 miliard dolarů. V sezoně 2005–2006 se na televizních stanicích vysílalo celkem 10 jeho seriálů, čímž se do téměř šedesátileté televizní historie zapsal jako první producent, jemuž se něco takového podařilo. Jeho filmy (z nichž 19 překročilo hranici 100 milionů dolarů tržeb v USA, tři z nich se nacházejí mezi desítkou nejúspěšnějších filmů všech dob a dva z nich překročily celosvětově hranici miliardy dolarů v příjmu) a televizní programy byly oceněny celkem 43 nominacemi na Oscara, šesti Oscary, osmi nominacemi na cenu Grammy, pěti cenami Grammy, 23 nominacemi na Zlatý glóbus, čtyřmi Zlatými glóby, 118 nominacemi na cenu Emmy, 22 udělenými cenami Emmy, 31 nominacemi na cenu People's Choice Awards, patnácti cenami People's Choice, dvanácti nominacemi na cenu BAFTA, dvěma cenami BAFTA, bezpočtem cen MTV Awards včetně ceny za nejlepší film desetiletí v případě snímku Policajt z Beverly Hills a dvaceti Teen Choice Awards.

Tato čísla ale existují jen díky Bruckheimerově pozoruhodné schopnosti nacházet kvalitní příběhy a vyprávět je prostřednictvím filmového média. Podle Washington Postu má ojedinělý instinkt. Je možné, že se s tímto darem již narodil, ale pravděpodobněji své přirozené nadání vytříbil v průběhu raných let vlastní kariéry. Jeho prvními filmy byly šedesátisekundové příběhy, které vyprávěl coby úspěšný reklamní režisér ve svém rodném Detroitu. Jeden z těchto krátkých filmů, parodie na snímek Bonnie a Clyde, natočená pro společnost Pontiac, byla oceněna za svou genialitu na stránkách magazínu Time a na tehdy třiadvacetiletého producenta upoutala pozornost světově uznávané reklamní agentury BBD&O, která ho vylákala do New Yorku.

Čtyři roky na Madison Avenue mu poskytly zkušenosti a sebevědomí postavit se tváří v tvář Hollywoodu, a v pouhých třiceti letech se ocitnul za kormidlem filmů jako Sbohem buď, lásko má, Americký gigolo či Flashdance z roku 1983, který změnil Bruckheimerovi život tím, že utržil jen v Americe 92 milionů dolarů a pomohl mu seznámit se s Donem Simpsonem, který se stal na dalších 13 let jeho produkčním partnerem.

Společně nezastavitelná dvojice Simpson/Bruckheimer produkovala jeden hit za druhým, mezi něž patří například Top Gun, Bouřlivé dny, Policajt z Beverly Hills, Policajt z Beverly Hills 2, Mizerové, Nebezpečné myšlenky, Krvavý příliv a kultovní satira Nezvaný host, kterou Entertainment Weekly v červenci 2012 označil za jeden z „padesátky nejlepších filmů, které jste neviděli“. Kasovní úspěchy jeho filmů byly oceněny v letech 1985 a 1988, kdy National Association of Theater Owners jmenovala Bruckheimera producentem roku. V roce 1988 ho pak Publicists Guild of America společně se Simpsonem ocenila titulem Motion Picture Showmen of the Year.

PAUL HARRIS BOARDMAN (scénář, vedoucí výroby) je spoluautorem scénáře a vedoucím výroby snímku Chraň nás od zlého, který vyrůstal ve východním Tennessee a vystudoval anglickou literaturu a psychologii na univerzitě v Sewanee. Předtím, než zahájil studium na USC School of Cinematic Arts, kde získal plné stipendium pro studium scenáristiky, vystudoval tvůrčí psaní na univerzitě Johnse Hopkinse. Boardmann a Scott Derrickson společně napsali scénáře k filmům V moci ďábla (2005) a Devil's Knot (2014), které oba Boardmann také produkoval. V roce 2008 byl pro společnosti Fox producentem snímku Den, kdy se zastavila Země, a byl autorem produkčních přepisů snímků Vřískot 4, Prokletí domu slunečnic a Dracula 2000, a také spoluautorem scénáře a režisérem pomocného štábu snímku Hellraiser: Inferno.

RALPH SARCHIE (námět) se narodil a vyrostl ve Flushingu v newyorském Queensu. Po vystudování policejní školy Johna Jaye se stal členem newyorské policie a sloužil na Lower East Side na Manhattanu, v Bronxu a v Brooklynu.

V roce 2000 byl Sarchie povýšen na seržanta a následně sloužil po čtyři roky ve 46. okrsku v Bronxu, známém jako jedno z nejdrsnějších míst v New Yorku. Jeho kniha Beware the Night (Střezte se noci), která inspirovala snímek Chraň nás od zlého a kterou napsal společně s Lisou Collier Cool, byla vydána nakladatelstvím St. Martin v roce 2001 a vzbudila velkou pozornost.

Po dvaceti letech služby v newyorské policii Sarchie v roce 2004 u policie skončil a nadále se věnuje vyšetřování případů aktivit démonů.

Komerční sdělení

Ondra Těšínský

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný