Další do party nejrychlejších aut: Honda Civic Type R
Severní smyčka Nürburgringu (Nordschleife) bude během tohoto roku v permanenci. Předokolky tu budou soupeřit o titul nejrychlejšího auta. Pojďme se podívat na posledního zástupce – Hondu.
Na jaře se objevila zpráva, že Renault přišel o titul nejrychlejší předokolky na Nordschleife. Jednadvacetikilometrovou trať zajel rychleji vůz ze Španělska – Seat Leon Cupra. V zápětí otestoval auto František na jiném okruhu a byl z něj také nadšený.
Jenže Seat věděl, že medaili nemusí mít na dlouho. Renault už několik měsíců předem avizoval, že připravuje nový Mégane RS. Ten jsme vám představili minulý týden. Jde o nabušený speciál s 205 kW. A už se připravuje v boxech Nordschleife, aby si vzal ten titul zpátky.
Jenže vy jste chtěli vidět i toho třetího do party – Hondu Civic Type R. Ta se ještě oficiálně nepředstavila, ale pojďme si zopakovat, co nabízí, alespoň v prototypu, který se představil minulý rok. Má motor o objemu dva litry. Výkon neznáme. Honda říká, že minimum je 208 kW. Kuloáry ale hovoří o tom, že rychlootáčkový stroj by měl mít až 224 kW! A to by potřel všechnu konkurenci rozdílem třídy.
Podvozek je tradičně kvalitní. Ano, ústup minulé generace od víceprvku na zadní nápravě k vlečeným ramenům znamenal velké zklamání pro všechny, ale jen málokdo to nakonec poznal. Na okruhu to ale k poznání bude, takže uvidíme. Přesto si troufáme tvrdit, že adaptivní podvozek (prý se dostane i do série!), sportovní diferenciál a sportovní řízení by mohly všechny nedostatky vyžehlit.
Takže se nechme překvapit, co na nás Honda nakonec vytáhne. Podzim vše rozlouskne. To by měl být venku Civic, Renault už by měl mít to své kolečko na severní smyčce odjeto a Seat asi taky šáhne své cupře do vnitřností, aby měl limitovanou edici, která by mohla v ringu dál bojovat.
Honda si každopádně věří. Na okruhu při testech byla přistižená, jak se poměřuje se svými konkurenty a dokonce i se čtyřkolkami, jako je A63 AMG, které už patří do úplně jiné třídy.