Google nám chce promítat v autech reklamu
Proč se chtějí všichni výrobci operačních systémů tak vehementně nacpat do automobilových infotaimentů? Není to proto, že chtějí být první a největší. Chtějí prostě prodat víc reklamy.
Jako první tlačí na pilu Google. Už dnes ví, co děláte, kde, s kým a jak často. Pokud se připíchnete na auto, tak i ví, s čím jedete, odkud a kam jedete, co si pouštíte za hudbu… Ví o vás prostě všechno. A tak vás má prokouknuté, že toho chce využít. Třeba i když budete sedět doma na gauči a budete mít zapnuté jen topení. Google chce promítat reklamy i na chytrých ovladačích domácnosti.
A teď už vyšlo najevo, že plánuje velký průnik do automobilů. Však už také popostrčil hned několik automobilek k vytvoření velké aliance OAA (Open Automotive Aliance), která má za úkol dostat Google Android do aut. Kdo tam je? Audi, GM, Hyundai a Honda. OAA se snaží prosadit, aby všechny vozy měly jednotný princip infotaimentu, takže by bylo jednodušší párování i komunikace mezi vozy.
Jenže tu je ještě jeden aspekt – reklama. Když budete stát na křižovatce, může se stát, že na vás vyskočí pan Vajíčko a bude vás lákat třeba na vynikající hamburgery, které si můžete koupit hned za rohem…