Kodiaq Scout odhalen. Liší se hlavně vzhledem

Škoda zveřejnila fotky "terénního" provedení Kodiaqu s plastovými lištami a drsnějším vzhledem. Oficiálně se však vůz představí až na březnovém autosalonu v Ženevě, kde ho uvidíme živě.
Škoda Kodiaq ve verzi Scout.
Škoda Kodiaq ve verzi Scout.
Škoda Auto

Kodiaq dostal verzi Scout, modelovou variantu s designovými a technickými úpravami pro jízdu mimo zpevněné cesty. Drsný a robustní vzhled mají podtrhovat stříbrné designové prvky včetně výrazných lišt vpředu a vzadu. K odlišnému charakteru přispívají také speciálně pro tento model navržená devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. K dispozici budou dva benzinové a dva naftové motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

Vybaven do nepohody

Se světlou výškou 194 mm Kodiaq dobře překoná i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně a díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu hodnoty 22 a 23,1 stupně. Sériově dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely.

Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem. Jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá maximum hnacího momentu na kola přední nápravy s ohledem na snížení spotřeby paliva.

V režimu Offroad pak na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.

Štědrá výbava

Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je Kodiaq Scout vybaven skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky mají zvraznit mohutný vzhled a robustní charakter. Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části.

Standardně jsou pro Scout dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky a výbava vychází ze stupně Ambition. V sériové výbavě najdete kromě funkce Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, také paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu.

Režim Snow a bohatý interiér

Sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru dle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.

V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými materiálem Alcantara s logem Kodiaq, výplněmi dveří v dekoru Alcantara, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem Kodiaq na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, přehledný barevný MaxiDOT displej a parkovací Rear View Camera.

Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory:

 

  • 1,4 TSI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
  • 2,0 TSI /132 kW (180 k) 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
  • 2,0 TDI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
  • 2,0 TDI /140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama