7. července 2014 00:00
cipr

Vše o novém Volkswagenu Passat B8. Velká fotogalerie

Volkswagen Passat B8

Je to venku. Nový Volkswagen Passat byl představen. Zatím jen staticky pro novináře a na fotkách, jakási veřejná oficiální prezentace proběhne na podzimním pařížském autosalonu.

Generace B8 je opravdu kompletně nová. Je to patrné už na první pohled. Tohle auto nemá se současnou generací B7 nic společného. Jen ten znáček na kapotě. A to je dobře. To zacpe pusu všem těm, kteří poslední změnu brali jako facelift.

Styl nového Passatu je opravdu vytříbený. Konečně zmizely excesy v podobě falešných hran a prolínání. Tohle je sázka na čistotu. Je to hranaté auto, které neskrývá touhu dosáhnout na vyšší mety. V tomhle autě se už manažeři nemusí obávat, že by byli málo reprezentativní. „Dějová linie“ celé karoserie totiž spěje k jedinému a jasnému cíli – exkluzivitě. Slovo Volkswagen se zde sice trochu ztrácí, ale k tomu má značka jiné vozy.

Auto vytvořilo velkou rošádu s karoserií a koly. Například sedan je o dva milimetry kratší, ale rozvor je skoro o osm centimetrů delší než u předchůdce. Co to znamená? Především více místa pro posádku. Na druhou stranu bychom očekávali, že kufr bude menší. Není. Má 586 litrů v základu. Pro ty, kteří chtějí opravdu, ale opravdu ohromný kufr pak má VW kombíka. Základ je 670 litrů (tedy nárůst o 47 litrů) a při složení opěradel až 1780 l.

Všechny motory jsou nové

Nový Passat bude nabízen s deseti přeplňovanými motory s přímým vstřikováním paliva ve výkonovém rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Všechny motory jsou v modelové řadě Passat novinkou. Všechny verze jsou vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Pro každou variantu motoru je na přání k dispozici dvouspojková převodovka (DSG), která se v kombinaci s nejvýkonnějšími motory dodává dokonce sériově.

Nabídka zážehových motorů začíná jednotkou s výkonem 92 kW/125 k. Dalším stupněm je stejně objemný TSI o výkonu 110 kW/150 k s aktivní deaktivací válců. Dál je tu osmnáctistovka se 132 kW/180 k a čtyřválcové dvoulitry se 162 kW/220 k a 206 kW/280 k. Všechny motory TSI mohou být objednány s dvouspojkovou převodovkou. Poprvé bude pro Passat v nabídce hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (zážehový motor TSI o výkonu 115 kW plus elektromotor o výkonu 80 kW). Se systémovým výkonem 155 kW/211 k to bude dosud nejvýkonnější „plug-in hybrid“ značky Volkswagen. Hybridní Passat ujede čistě elektricky, tedy s nulovými emisemi, až 50 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty spotřeby paliva a emisí budou na podobně vynikající úrovni jako u modelu Golf GTE se stejným druhem pohonu (Golf GTE: kombinovaná spotřeba EU 1,5 l/100 km a 35 g CO2/km).

Paleta vznětových motorů bude v době zahájení prodeje zahrnovat 2.0 TDI o výkonu 110 kW/150 k, které spotřebuje pouhých 4,1 l/100 km (emise CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km méně než srovnatelný motor předchůdce. Výkonnější turbodiesely budou nabízet 140 kW/190 k a již zmíněných 176 kW/240 k. Přijde ještě slabší šestnáctistovka (88 kW).

Výbava, která nemá obdoby

Výbavové verze budou mít stejné označení – Trendline, Comfortline a Highline. Ale v nich nejdeme věci dosud nevídané. Příkladem budiž přední LED světla. Ty nahradí xenony a pracují buď v klasické reflektorové nebo projekční technice. První jsou levnější, druhé jsou kvalitnější, lépe svítí a mohou mít automatická dálková světla, která umožňují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly. Kamera rozpoznává vpředu jedoucí a protijedoucí vozidla a porovnává data s elektronickým systémem světlometů, který koordinuje rozložení světla prostřednictvím řídící jednotky adaptivního natáčecího vícepaprskového čočkového modulu. Samozřejmě, že jsou v nabídce i základní halogenová světla u nižších verzí.

Uvnitř nám pak vyrazí dech sdružené přístroje v podobě displeje s interaktivním zobrazováním: Active Info Display. Všechny přístroje jsou přitom realizovány čistě virtuálně prostřednictvím softwaru. Pouze ve spodní části displeje umístěné kontrolky mají i nadále podobu hardwaru. Informace navigačního systému lze zobrazovat ve 2D a 3D. Displej má úhlopříčku 12,3 palce. Rozlišení 1440 x 540 pixelů umožňuje mimořádně precizní, graficky kvalitní a interaktivní zobrazování všech detailů. Příkladem je režim navigace, v němž se rychloměr a otáčkoměr posunou k okraji a uvolní více místa pro mapu. Podle potřeby lze navíc do grafických ploch rychloměru a otáčkoměru integrovat informace o jízdních, navigačních a asistenčních funkcích. Data, jako jsou fotografie kontaktů z telefonního seznamu nebo přebaly CD, které jsou zobrazovány na displeji informačního a zábavního systému na středové konzoli, se mohou objevit také v panelu sdružených přístrojů Active Info Display modelu Passat. Volkswagen bude Active Info Display nabízet na přání jako alternativu analogových přístrojů.

Nový Passat bude mít jako první Volkswagen Head-up-Display, který promítá důležité informace, jako je rychlost jízdy nebo navigační piktogramy, přímo do hlavního zorného pole řidiče.

A co nabídne auto dál? Máme tady několik zásadních highlightů, které stačí vyjmenovat blokově:

– Auto bude až o 85 kilogramů lehčí díky použití vysokopevnostních materiálů

– Infotaiment a navigační systém v autě bude na obrazovkách od 5 do 8 palců

– Systém umožňuje například integrovat data z dopravního zpravodajství a zahrnovat do navigace veřejné a individualizované body zájmu získané z internetu. Kromě toho bude možné zobrazovat prostřednictvím služby „Google Street View“ panoramatické obrazy ulic v rozsahu 360° nebo fotorealistické mapy z portálu Google Maps

– Přístroje umí i nabízet informace o parkovacích místech, cenách na čerpacích stanicích, počasí apod.

– Auto dokáže samo zacouvat i s přívěsem

– Passat ve městech dokáže při nízkých rychlostech sám zastavit nejen za autem, ale nově i před chodcem

– Nová B8 má progresivní řízení. Zde je zapotřebí 2,1 otáčky volantu, bez tohoto na přání dodávaného systému to je 2,75 otáčky.

– Automatické otvírání zadního víka rozšířeno o funkci zavírání Easy Close. Zadní víko modelu Variant se zavře teprve tehdy, až se osoba s klíčkem od vozu Passat vzdálí od výklopného víka zavazadlového prostoru poté, co předtím pohodlně vyndala ze zavazadlového prostoru zavazadla nebo nákup. Vozidlo se navíc automaticky uzamkne.

Předprodej vozu začne na přelomu července a srpna, první vozy budou dodány na sklonku letošního roku.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný