4 největší tajemství ze zákulisí Teorie velkého třesku

Mrkněte pod pokličku populárního sitcomu.
Teorie velkého třesku
Teorie velkého třesku
CBS

Nikdo asi nepochybuje o tom, že při natáčení Teorie velkého třesku musí být na place pekelná zábava. Jenže taškařice herců nejdou zrovna ruku v ruce s hladkým natáčením seriálu, který musí nové díly vyhladovělým divákům sekat jako Baťa cvičky. Jak se však s dilematem anarchie a řádu při natáčení komedie poprat? Reportéři různých kanálů, blogů a webů nahlédli do kulis natáčení Teorie velkého třesku a přinesli svědectví nejzajímavějších pikanterií. Čtěte, jak to na place se Sheldonem a Penny vypadá ve skutečnosti.

4) Detaily, které nikdo nikdy neuvidí

Za tvorbou kulis spočívá obrovský podíl práce, který na první pohled není vidět, a mnohé příběhy, které si kulisáci kolem postav vytvořili během tvorby dějiště, se dost možná nikdy nepromítnou do skutečné epizody. Melissa Rauch, představitelka Bernadette, se například pochlubila tím, že v Howardově místnosti je celá řada (v seriálu nepříliš dobře viditelných) akčních figurek, jenže ty nejdetailnější často patří ženským postavám. „Jsou to skoro velmi, velmi detailní miniaturní verze nafukovacích panen,“ nechala se slyšet.

Naopak velmi pohodlné je prý povlečení v Howardově posteli – i proto se Rauch velmi těší na natáčení „postelových“ scén. Will Wheaton si naproti tomu zase povšiml, že malá figurka Aquamana zastrčená v dáli u okna má na ruce vulkánský pozdrav, což je přesně ten typ detailu, který by byl k nalezení i ve skutečném geekovském bytě. Rozkošným detailem je i přítomnost učebnice Mayim Bialik, představitelky Amy a skutečné doktorky neurovědy, v klučičím pokoji.

Teorie velkého třesku
Teorie velkého třesku
Hollywood Reporter

3) Hlad i deskovky: příprava na herectví

Herci sami se na role mnohdy připravují snad možná až příliš zevrubně. Johnny Galecki si třeba upravuje svou převlékárnu předměty, které by byly blízké srdci jeho postavy. Je to pro něj jakási forma pověrčivé tradice. Zaplnil ji však postupně tak velkým množstvím akčních figurek a deskových her, že o ně nakonec zakopával…

Kaley Cuoco (Penny) se naproti tomu rozepsala o tom, jak je to vlastně s požíváním potravy během scén. Herci prý během scén jedí skutečné jídlo, což se však v případě nepodařených okamžiků a opakovaného natáčení velmi rychle podepíše na autenticitě apetitu. Cuoco tak prý vždy před scénami, v nichž se večeří a obědvá, schválně hladoví, aby byl dojem dokonalý.

2) Pomník neznámého scenáristy

Za úspěchem představitelů však samozřejmě stojí armáda jenom málokdy viděných producentů, režisérů a především scenáristů. Proces návrhu scénáře sitcomu se podobá zákopové válce – ačkoliv lídři zůstávají netknuti a vedou celou mašinerii, mlýnkem na maso procházejí davy scenáristů, kteří se celé dny lopotí ve snaze vymyslet pár kvalitních gagů, a proces je často semele, aniž by vůbec měli své jméno v titulcích seriálu. Jak už to chodí, ty nejčastější kultovní hlášky vznikly spíše omylem.

Příkladem za všechny je samotná „Bazinga“. Jednalo se o výmysl scenáristy Stephena Engela, používal ho však (ve stejném smyslu jako Sheldon) pouze vůči svým kolegům. Žert dělníků sitcomu nakonec kulminoval ve scéně spočívající v užití starého grapefruitu, což byla natolik zajímavá situace, že ji tvůrci raději nikdy nepopsali do detailů. Slovo se nakonec po sérii užití na place vloudilo až do samotného scénáře, což byl zpočátku utajený žert producenta Billa Pradyho spíše vůči Engelovi než cokoliv jiného. Výraz se však uchytil a dnes je součástí celé značky.

Teorie velkého třesku
Teorie velkého třesku
Glamour

1) Příliš malé schodiště

Míra podrobností vetkaná do kulis je daná i překvapivě titěrným natáčecím placem. Na obrazovce může klučičí byt vypadat prostorně, ve skutečnosti je však po boku dalších kulis překvapivě těsno, zvláště se všemi dalšími kamerami, světly a štábem. Fanoušci například jistě vědí o tom, že scény vystupování do schodů se natáčejí na jediných kulisách, u kterých se pouze mění prvky jednotlivých pater.

Gag vznikl z nápadu během první fáze tvorby kulis, například Přátelé ostatně měli velmi podobný prostor mezi oběma byty – tvůrce Chuck Lorre se proto jal lokaci ozvláštnit o rozbitý výtah, od něhož nebylo daleko k natáčení variací cesty po schodech. Turisté na place jsou však právě pro kultovní povahu tohoto kusu kulis notně zklamáni skutečným vzhledem – Johnny Galecki přímo řekl, že jakmile jste na místě a vidíte, že schody mají jenom sedm stupňů a pak je tu konec, navíc po boku všemožných světel, „hollywoodská magie“ se notně ztrácí.

Teorie velkého třesku běží od pondělí do čtvrtka ve 21.25!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama