24. června 2015 16:00

RECENZE: Jak se povedl celovečerák s Mimoni?

Mimoni: Dabovaný trailer

Žlutí retardi útočí na multiplexy! Kryjte se!

Tak se konečně všichni dočkali. Mimoni vlastní sólovky, kina dalšího megahitu pro celou rodinu a diváci extrémně vydatné porce scének s jedněmi z nejpopulárnějších postaviček dneška. Vstup povolen mají samozřejmě jen ti, kteří se u eskapád těch žlutých užvatlaných tictaců popadají za břicho – ctitelé sofistikovanější filmové zábavy mají holt smůlu.

Po příběhové stránce nejde o nic světoborného. Po slibném úvodu, ve kterém je úsměvně rozpracována celá ta podivná mimoňská mytologie (prý během historie museli vždycky pomáhat největšímu padouchovi, třeba T-Rexovi nebo Drákulovi… a obvykle ho při tom zabili) se sled nápadů zabrzdí a ocitáme v šedesátých letech, kde se mimoni vetřou do přízně arcilotryně Scarlett Odkráglové. A ačkoliv jí zdánlivě pomáhají, kvůli své nešikovnosti jí spíš škodí. Takže klasika.

Tuhle jednoduchou zápletku rozvíjí řada průměrných honiček a situačních vtípků, které obvykle spočívají v tom, že jeden mimoň spadne, druhý se pokouší něco srandovně ukrást/rozbít/před něčím utéct a třetí se buď bojí, nebo se mu stýská po plyšovém medvídkovi. Zkrátka o moc duchaplnější než scénky s Teletubbies celovečerní Mimoni nejsou. A to je škoda.

Rozesmívat totiž batolata tím, že sebou mimoň srandovně plácne o zem, že zahlásí „banána“, „entschuldigung“ nebo „gracia“, anebo že se promenáduje ve slipech nebo růžových tangách, to by šlo zařídit i v trochu promakanější komedii. Nečekané pointy tu ovšem nenajdete, popkulturní narážky by člověk spočítal na prstech jedné, klidně i cirkulárkou zasažené ruky, a akční scény jsou v podstatě jen rutinním řemeslem, jaké jste viděli už mnohokrát.

A to zamrzí, protože Mimoni s ohledem na svou popularitu mají na vlastní film nárok – v téhle fádní podobě ho ale tak úplně neunesou. Dětem to samozřejmě bude jedno, ty zajímají legrační zvuky těch oblíbených žlutých bobků a skutečnost, že se na plátně něco barevného hýbe a občas to srandovně vyplázne jazyk nebo zaslintá. Diváci vyhlížející nového Shreka nebo Toy Story ale juchat nebudou, protože Mimoni jsou i slabší než oba díly Já, padouch.

Hodnocení: 5/10

FOTOGALERIE: Mimoni v obrazech slavných malířů