30. června 2021 17:30

Jak se povedla Black Widow? První recenze porovnávají novou marvelovku s akčními klasikami

Na sólovku Black Widow si museli komiksoví fanoušci počkat hodně dlouho. Teď je konečně tady, i když (doslova) s křížkem po funuse. Vyplatilo se čekání?

Do kin se blíží očekávaná marvelovka Black Widow, které jsme se původně měli dočkat před více než rokem. Celosvětová premiéra plánovaná na 1. května 2020 však byla z důvodu uzavírání kin odložena. Původně se spekulovalo o podzimním vydání, nakonec se však 24. filmu marvelovského filmového univerza (MCU) dočkáme až nyní – v našich kinech přesně 8. července. Zároveň se jedná o první příspěvek do čtvrté fáze MCU a rovněž rozloučení Scarlett Johansson s její nejslavnější rolí. Očekávání tedy snad ani nemohou být vyšší.

A fanoušci si snad mohou oddychnout – první zámořské reakce nešetří spokojeností. Jedná se prý o jeden z nejlepších sólových filmů v rámci MCU, navazující především na trilogii Kapitána Ameriky; ostatně příběhově se Black Widow (či Natasha Romanoff, chcete-li) vrací do období po snímku Kapitán Amerika: Občanská válka a hrdinka se musí vyrovnat s démony minulosti, aby se stala plnohodnotnou členkou Avengers.

Ale zpět k hodnocení. Velkých pochval se dočkala Florence Pugh v klíčové vedlejší roli Yeleny Belove, jež s titulní postavou naváže téměř sesterský vztah. Pod režií je podepsaná Cate Shortland, která kladla důraz na to, aby byla ve filmu ženská linka dostatečně silná a zdůrazněná. Zato záporák Taskmaster byl ze strany kritiků přijat o poznání chladněji. Za zmínku stojí i zbytek castingu pyšnící se jmény jako Rachel Weisz, David Harbour či William Hurt.

Objevily se i názory, že právě Black Widow je ideálním snímkem pro návštěvu post-pandemických kin. Chválu prý zasluhují i akční scény, které vycházejí ze špionského pozadí Black Widow a částečně tak evokují akční série o Jasonu Bourneovi či Ethanu Huntovi (Mission: Impossible). A fanoušky samozřejmě potěší i plnotučné rozvinutí osobní linie titulní hrdinky, jež se v dosavadních snímcích nedočkala adekvátní pozornosti.

Celkově na hodnotícím webu Rotten Tomatoes po více než stovce profesionálních recenzí svítí nadějných 85 % spokojených ohlasů, průměrné hodnocení je 7,2/10. Na webu Metacritic je zatím 30 recenzí s průměrným hodnocením 69 %. Ohlasy jsou tedy veskrze pozitivní, takže můžeme opatrně doufat, že nás poslední výstup oblíbené Scarlett Johansson v kinech nezklame.