2. června 2022 17:00

Nejlepší horor roku? Film o sériovém vrahovi dětí má špičkové recenze, tady je trailer

Český trailer hororu Černý telefon

Opravdu kvalitních hororů míří do kin méně, než by bylo záhodno. Teď nás ale zase jednou čeká slušná pecka.

Ačkoli si svou festivalovou premiéru odbyl už na podzim minulého roku, do kin po celém světě míří Černý telefon až v létě 2022 (v Česku to bude konkrétně 14. července) – a podle recenzí se máme na co těšit. Nový film hororového specialisty Scotta Derricksona (Sinister, V moci ďábla, Chraň nás od zlého), který si jím napravil chuť poté, co se neshodl s Marvelem a opustil přípravy Doctora Strange 2, totiž sbírá samou chválu.

Na serveru Rotten Tomatoes má film stoprocentní skóre, které značí, že všech patnáct dosud zaznamenaných recenzí bylo kladných (průměrný rating je 7,8/10). Metacritic pak hlásí 79/100, což je také velmi dobré hodnocení.

Černý telefon je podle všeho velice přesným a přitom filmařsky osobitým převedením povídky od Joea Hilla, která se zabývá reakcí dětské duše na únos a věznění. „Derrickson a spoluscenárista Cargill používají stejné postupy a strukturu jako v Sinister a převádějí krátkou povídku do celovečerní filmové noční můry plné dětských duchů, násilí, lekání a trojice nezapomenutelných hereckých výkonů,“napsala Meagan Navarro z magazínu Bloody Disgusting. Herce chválí většina recenzí a zvláštní pozornosti se dostává Ethanu Hawkeovi, jenž prý exceluje v roli psychopatického únosce.

Poslední třetina funguje dokonce ještě lépe, než by naznačovaly předchozí přípravy. Nesoustředí se tolik na atmosféru, vzdává chytrou poctu klasickým filmům o sériových vrazích a upře veškerou nashromážděnou energii do pasáže, která opravdu doručí vše, co si fanoušek žánru může přát,“ pochvaluje si John DeFore z magazínu The Hollywood Reporter.

Na trochu pomalejší rozjezd upozorňuje Jason Beiley z webu The Playlist: „Černý telefon nabízí spoustu obdivuhodného, ale i to nejtrpělivější publikum by mohlo být frustrované z čekání, až do sebe všechny dílky zapadnou.“ Podle magazínu IGN se Derricksonovi podařilo překonat už tak vysoká očekávání: „Tvůrčí tým krásně vykreslil lidská osobní traumata a přesně popsal trable dospívání v sedmdesátých letech i konfrontaci se skutečnými monstry našeho světa.

Tak co, vyrazíte do kina?