13. července 2018 13:50

Coolácká recenze: Může se Rockův Mrakodrap měřit se Smrtonosnou pastí?

Dwayne Johnson zachraňuje svoji rodinu v nejvyšší budově světa. Měli byste být u toho?

Dwayne "The Rock" Johnson už se letos objevil v herní adaptaci Rampage Ničitelé a teď přihazuje další velký biják. Jeho Mrakodrap je přiznanou poctou Smrtonosné pasti a Skleněnému peklu, což znamená, že záměrně připomíná dva žánrové milníky. Znamená to vyšší nároky? Ačkoliv by se jich tvůrci rádi zbavili, bohužel ano. Rovnou si tedy pojďme říct, že se Rockova novinka svým vzorům ani zdaleka nevyrovná.

Takže... byste se jí měli obloukem vyhnout? To naštěstí ne. Jen holt nečekejte akční nářez, ve kterém Rock nekompromisně kosí teroristy, ani velkolepé zachraňování desítek lidí. Mrakodrap si ze slavných filmů bere jen střípky a zapouští je do příběhu o tom, jak bezpečností expert zachraňuje svoji rodinu - a "jen tak mimochodem" u toho rozbíjí plány ozbrojených padouchů.

Jak jsme zjistili v trailerech, film se odehrává v nejvyšším mrakodrapu světa, který stojí v Hongkongu. Asi vás tedy nepřekvapí, že je Rockova novinka do velké míry čínskou produkcí, kterou měl pod palcem americký tvůrčím tým. Co přesně to znamená? V podstatě západní film za východní peníze. Vedlejší postavy se tak pochopitelně rekrutovaly z Asie, a navíc se Mrakodrapu obrousily hrany, aby ho skously rodiny za velkou louží i za Velkou čínskou zdí.

Nebojte se, výsledek rozhodně není tak hrozný, jak by se mohlo zdát. Mrakodrap jen holt nemá větší ambice než naplnit žánrovou škatulku, vydělat stovky milionů dolarů a vyšumět do ztracena. I když je tu pár skvěle zrealizovaných scén, v nichž Rock visí stovky metrů ve vzduchu, prvoplánový "spektákl" nikdy nedoplní výraznější příběh. Nejvíc vám tak uvízne v hlavě Neve Campbell, která je jako Rockova žena mnohem schopnější, než by člověk od maminky v nesnázích čekal.

Jako epická oddechovka, která pobaví, napne a neurazí, vám tak Mrakodrap poslouží úplně v klidu. Pokud ale čekáte odvážnou (nebo nedejbože nějak chytrou) žánrovou pecku, zůstaňte raději doma - druhý John McClane se z Rockova Willa Sawyera bohužel nevyklubal.

Sledujte COOL na Instagramu a přidejte se do nových facebookových skupin COOL PROGRAM, COOL KINO a COOL VÝTLEM!