8. září 2022 13:08

Horor roku? Šokující film s povědomým hrdinou sklízí samé oslavné recenze

Trailer hororu Barbarian

Nikdo to od něj nečekal. Film Barbarian je na cestě stát se hororovou senzací roku.

Mladá Tess (Georgina Campbell) cestuje do Detroitu, aby tam absolvovala pracovní pohovor. Zarezervuje si krátkodobý pronájem. Když však pozdě večer dorazí k domu, tak zjistí, že si ho zároveň zabookoval někdo další – zvláštní chlapík jménem Keith (Bill Skarsgård). Přemůže vnitřní obavy a rozhodne se přespat. Brzy však zjistí, že podivný cizinec je to nejmenší, čeho by se měla bát...

Synopse hororu Barbarian nadějného režiséra Zacha Creggera (Miss Březen, The Civil War on Drugs) nepůsobí nijak speciálně a nepůsobil tak ani trailer. Proto je překvapením, že film patří mezi nejlépe hodnocené horory roku. Na Rotten Tomatoes má výtečných 93 procent pozitivních recenzí, na Metacritic průměrné skóre 77 z maximální možné stovky. Čím si snímek zámořské kritiky získal?

„Barbarian je dovedně zrežírovaný, chytře obsazený a dokonale zahraný film,“ píše se v recenzi magazínu Seattle Times. Vyzdvihuje výkony obou hlavních protagonistů, z nichž Bill Skarsgård bude divákům jistě povědomý z nedávné adaptace hororové klasiky To (2017). Ztvárnil v ní vraždícího klauna, nechvalně známého jako Pennywise.

„Cregger neustále rozvíjí svůj zamotaný příběh, nikdy ho nenechá se usadit. Jeho hlavním cílem muselo být neustálé matení diváků, což dělá pomocí hravé kamery a naprosté nepředvídatelnosti událostí... Jeho film je navíc fakt děsivý, díky výtečné práci s napětím, chytrému odvádění pozornosti i přesvědčivé řeči těla herců,“ nadchnul se magazín The Wrap.

Skvěle vystavěný mix lekaček, překvapování a krvavosti, který funguje nejlépe, když vzrušuje diváky tajnými průchody a temnými koridory,“ napsal Joe Lipsett. Kritik Fred Topel ho zase přirovnává k základním kamenům žánru: „Stylisticky si film bere z klasik jako Texaský masakr motorovou pilou, Hory mají oči a Lesní duch (Evil Dead), ale všechno míchá fakt nepředvídatelným způsobem. Při pozorování masek a kreativního zabíjení se zase vybaví zlaté časy časopisu i fimových cen Fangoria.“

„Tenhle film byste rozhodně měli vidět, ale zároveň byste o něm měli předem vědět co nejméně,“ zdůrazňuje recenze magazínu Nerdist. Snímek už běží v zámořských kinech, do těch českých se s ním nepočítá. Nezbývá než počkat na vydání fyzických nosičů nebo on-line premiéru.