4 skvělé hry, kterým bychom přáli celovečerní film

Které počítačové a konzolové pecky by se měly podívat na velké plátno?
Max Payne
Max Payne
20th Century Fox

reklama

V sobotu večer se na COOL prostřílí drsňácká detektivka Max Payne. Mark Wahlberg se v ní představí jako polda v utajení, který přišel o celou rodinu a snaží se nejen vypátrat její vrahy, ale i odkrýt rozsáhlou konspiraci. Možná ale tenhle příběh dobře znáte – Max Payne totiž adaptuje zápletku stejnojmenné hry. Patří tak mezi nejlepší filmy podle her, to je však samo o sobě pramalé vítězství. Filmové adaptace her to mají těžké na více úrovních. Jednak jejich zápletky diváci už často sami hráli a jednak je mohli hrát odlišně (a zajímavěji), než jak jim je servíruje režisér. Krom pozoruhodných her, které přímo škemrají o zfilmování, nás tak napadá i pár přístupů, jak snad vyřešit záludnosti herních adaptací.

04) BioShock

Jak bychom to viděli: Příběh havarovaného nešťastníka, který se dostane do podmořské dystopie plné geneticky upravených lidí, má sice říz, raději bychom ale volili poněkud plnokrevnější zápletku BioShock Infinite. Biják by za své politicky rezonující momenty (uzavřená superamerická Columbia) navíc dnes sbíral i slávu vlivem kontroverze. Ze své povahy (paralelní reality) by navíc bylo možné natočit oba příběhy v rámci jedné story! Jo a mimochodem – režírovat by měl Tim Burton nebo někdo jemu podobný.

Jak vyřešit herní záludnost: BioShocky nikdy nebyly úplně o herní volbě, vzdor jistému menšímu dělení v závěru první hry. V tomto případě by tedy klidně mohla vzniknout chytrá akční jednohubka, navíc okořeněná obskurním burtonovským stylem! Herní BioShocky mají ostatně dost zajímavý styl na to, aby šla tvorba jejich filmové verze poměrně snadno.

Bioshock Infinite
Autor: Irrational Games Bioshock Infinite

03) Fallout

Jak bychom to viděli: Atomová válka je vždycky populární téma, v případě Falloutů je ale díky jedinečnému retrofuturistickému stylu a všudypřítomné satiře ještě zajímavější než obvykle. Postapokalyptické Fallouty jsou zkrátka něco jako Šílený Max, ale ještě o dost vtipnější/depresivnější (podle toho, jak moc nad nimi chcete přemýšlet). Sáhnout by se přitom dalo zejména po zápletce první hry zasazené do zpustošené Kalifornie, což by mělo i tu výhodu, že většina moderních hráčů začínala se sérií až u trojrozměrné trojky. Točit by to mohl třeba Tim Miller, režisér prvního Deadpoola.

Jak vyřešit herní záludnosti: Právě Miller je vodítkem k řešení masivnímu větvení Falloutů – bylo by zkrátka záhodno vše pojmout optikou metafikce! Ústřední hrdina by neustále komentoval to, že je přítomný v prostředí jako ze hry, řeší situace jako v herní logice a dějí se mu různé bizarní situace. Nová porce metahumoru by tak v ideálním případě překryla absenci interaktivity. V éře mnoha postapokalyptických zombie bijáků by tak Fallout mohl mít blízko třeba k Zombielandu!

Fallout 3
Autor: Bethesda Fallout 3

02) God of War

Jak bychom to viděli: Epická fantasy s prvky starořecké mytologie servíruje hráčům poloboha Kratose, který si dává bohy k snídani a v žilách mu často koluje touha po pomstě. God of War je správně krvavá hra a určitě by jí slušela eRková (ne)přístupnost – v reálu bychom se ale nejspíš museli spokojit s „náctiletým“ ratingem PG-13. I tak bychom ale mohli snít o tom, že si samotného Kratose zahraje třeba Dwayne „The Rock“ Johnson!

Jak vyřešit herní záludnosti: Vzhledem k očekávatelným problémům filmové verze (méně krve a více humoru) bychom raději volili třetí cestu a přidali více poetiky. God of War by slušel někdo jako Michael Hirst, který režíroval spoustu epizod Vikingů – a podobně drsný feeling i bez tun usekaných hlav by mohl spolu s porcí lyriky propůjčit i sem. Bylo by trochu odlišné oproti hrám, ale snad natolik zajímavé, aby to stálo za pozornost.

God of War
Autor: Santa Monica Studio God of War

01) Mass Effect

Jak bychom to viděli: Vesmírná opera, v níž se kombinují Star Wars, Star Trek i mnohé další slavné série, ukazuje galaxii konce 22. století plnou vyspělé federace ras, které mezi sebou nedávno uvítaly i lidstvo. Na obzoru je však apokalyptická invaze temných Reaperů, entit z mezigalaktického prostoru, které na konci herní trilogie zdevastují vše, na co přijdou. Mass Effect by i ve filmu mohl být parádní trilogií – už jen proto, že i hra sama vypadá jako digitálně animovaný film. Točit by to však měl někdo schopný hlubšího, nejen akčního sci-fi. Jako třeba... Christopher Nolan!

Jak vyřešit herní záludnosti: Herní Mass Effecty mají sice rámcově limitované možnosti interakce (takže se třeba nemůžete k Reaperům přidat), ale jejich možnost zachraňovat galaxii jako „hodný polda nebo zlý polda“, popřípadě klátit různé ufony nebo hrát za ženu i muže, jsou vysoce ceněné. Vyřešit by to šlo stejně, jako dualitu řešila i nešťastná Mass Effect Andromeda – totiž udělat z komandéra Sheparda duo protikladných sourozenců! Ti by každý pokryli nejzásadnější paralelní linie a navíc by snad překvapili odlišnou chemií i staré mazáky mezi hráči.

Mass Effect
Autor: Bioware Mass Effect

Max Payne začíná na Prima COOL v sobotu ve 22:00.

reklama

reklama