Filmy řeší záchranu planety málo a špatně. Všechno má napravit speciální nový manuál pro celý Hollywood

Nová iniciativa má dle vlastních slov poskytnout scenáristům, hercům a dalším lidem z filmového průmyslu pomoc při začleňování klimatických témat do filmů a televizních děl.
Leonardo DiCaprio ve filmu K zemi hleď!
Leonardo DiCaprio ve filmu K zemi hleď!
Netflix

reklama

Nezisková organizace Good Energy Project vydala speciální manuál s názvem Playbook for Screenwriting in the Age of Climate Change (Scenáristická příručka pro éru klimatické změny). Chce být filmařům zdrojem informací i inspirace. Obsahuje výtažky z vědeckých studií, ale i profily osobností bojujících proti změně klimatu nebo soupis fenoménů, jakými jsou třeba extrémní výkyvy počasí nebo mnohé varující anomálie v přírodě, jakou je třeba melounový sníh.

„Není nic dramatičtějšího a důležitějšího než klimatická krize. Přesto se sotva dostane na plátno či obrazovku, vysvětlila zakladatelka organizace Anna Jane Joyner. Vyplývá to ze studie, kterou si Good Energy Project nechal vypracovat analytickou společností USC Media Impact Lab. Ta analyzovala 37 453 scénářů napsaných v letech 2016 až 2020 a pouze ve 2,8 % z nich se objevila klíčová slova související se změnou klimatu.

K zemi hleď!
Autor: Netflix K zemi hleď!

Jde o extrémně nízké zastoupení, jaké má klima ve filmech a televizi. Naším cílem je překlenout propast mezi světem, který žijeme, a světem, který vidíme na obrazovkách, uvedla Katherine Oliver z Bloomberg Philantrophies, dobročinné nadace miliardáře Michaela Bloomberga.

Přelomovým dílem v práci s tématem reakce společnosti na blížící se globální katastrofu byl úspěšný a oceňovaný film K zemi hleď! od režiséra Adama McKaye (Sázka na nejistotu, Vice). Klimatická změna je největším příběhem za posledních 66 milionů let. Když jsem si přečetl zprávu IPCC z roku 2018, dva dny jsem nespal z pocitu, že tohle není věc, kterou lze nadále odkládat... Klimatická změna je děsivá, smutná a absurdní. Právě tyhle emoce mě přivedly k napsání filmu K zemi hleď! Rozvířil mnoho debat i protestů a utvořil i tlak na vlády, ale jde jenom o jeden film a je třeba daleko víc, řekl McKay.

Souhlasíte s ním? A potřebuje filmový průmysl iniciativy na začleňování klimatických témat?

Zdroj: Deadline

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama