Myška Minnie dostala místo šatů jiné oblečení a probudila vlnu nenávisti. Podívejte se, co teď bude mít na sobě

Musí fiktivní postavy nosit stále stejné oblečení? Aktuální případ s kontroverzí kolem myšky Minnie otevírá zajímavé (a značně třaskavé) otázky.
Miška Minnie a Myšák Mickey
Miška Minnie a Myšák Mickey
Getty Images

reklama

Šaty dělají člověka – anebo v tomto případě animovanou myš. Slavná disneyovská myška Minnie, partnerka myšáka Mickeyho, dočasně vyměnila své tradiční červené šaty s bílými puntíky za modročerný kalhotový kostým, což řada fanoušků zjevně nese velmi těžko.

Minnie zahájila svou kariéru ve slavném krátkém filmu Parník Willie z roku 1928, a přestože byl snímek ještě černobílý, šaty s bílými puntíky byly patrné už tehdy. Během dalších dekád se design Mickeyho lásky a prototypické dámy v nesnázích měnil, nejednou se objevila i v tmavých barvách, přesto se v 50. letech její vzezření ustálilo na konzervativním červeném či růžovém oděvu.

Britská designérka Stella McCartney (mimochodem dcera Paula McCartneyho), která je vedle práce známá i díky boji za práva zvířat a používání udržitelných materiálů, byla vybrána k návrhu nového Minniina oblečení. To má jednak uctít Mezinárodní den žen a jednak oslavit 30. výročí pařížského Disneylandu. McCartney doufá, že se Minnie i díky novému stylu stane pro novou generaci „symbolem pokroku a důvěry ve vlastní schopnosti“. Takto proměněná Minnie by měla být fanouškům na očích zhruba měsíc.

Nový oděv Minnie vzbudil řadu rozporuplných reakcí, z nichž leckteré zmiňují absenci ženskosti a neúctu k tradici. Nejvíce je v tomto ohledu slyšet komentátorka televize Fox New Candace Owens, která mluvila dokonce o boření základů naší společnosti, Twitter je ale samozřejmě plný mnohem ostřejších slov. Postava Minnie se přitom v kalhotách objevila už mnohokrát a stejně jako v případě jiných animovaných postaviček není její převlékání ničím zvláštním. Spíše je fascinující, jak někoho může pobouřit krátkodobá módní proměna něčeho tak flexibilního, jako je animovaná postavička…

ZDROJ: CNN, BBC

reklama

reklama