7 nejlepších femme fatale: Osudové ženy, které ovládly filmy i seriály

Za vším hledej... maximálně svůdnou dámu!
Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil
Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil
Dimension Films
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Připravte se na setkání s osudovými krasavicemi – noirovka Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil začíná na Prima COOL už v sobotu ve 22.35. Stejně jako u jedničky, i tentokrát se představí ansámbl předních drsňáků a drsňaček od Joshe Brolina po Rosario Dawson, jenž vdechne život kultovním postavám Města hříchu. Jednu postavu však musíme vyzdvihnout nad ostatní – osudovou femme fatale s tváří Evy Green, která dala filmu jméno. Na její počest vzpomeneme na staré i novější příklady filmových žen jak krásných, tak i patřičně smrtících!

Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil - upoutávka
Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil - upoutávka

07) Claire Underwood (Dům z karet)

Základní povahou femme fatale je její nevypočítatelnost. Při pohledu na Kevina Spaceyho v Domu z karet je okamžitě jasné, že je schopný vám sežrat duši. Claire je ale docela jiná liga – a femme fatale jako příběhový černý kůň je také hlavním leitmotivem jejich užívání v příbězích.

Dům z karet
Dům z karet
Netflix

06) Amy Dunne (Zmizelá)

I když se typ femme fatale proslavil v éře noirovek, moderní femme fatale rozhodně nemusí mít háro jako Marlene Dietrich a kouřit jako fabrika. Unikátem je v tomto ohledu třeba Amy Dunne ze Zmizelé – i když vypadá jako milá moderní dívka, jde o psychopatickou bestii nejvyššího kalibru! I to je přitom jedna z cest, jimiž se femme fatale může vydat.

Zmizelá
Zmizelá
20th Century Fox

05) Kathryn Merteuil (Velmi nebezpečné známosti)

Femme fatale v roli záporačky může nést celou story sama na svých bedrech – třeba antagonistka s tváří Sarah Michelle Gellar celé Velmi nebezpečné známosti doslova "udělala". Také tentokrát vypadá jako nevinnost sama, je však schopná životy lidí kolem sebe rozdrtit na padrť. Bonusové body pak Sarah dostává za to, že ji známe spíše v milé poloze jako Buffy – a také za svůj kokainový krucifix!

Velmi nebezpečné známosti
Velmi nebezpečné známosti
Columbia Pictures

04) Xenia Onatopp (Zlaté oko)

Ne všechny femme fatale se ale musí svou ničemností tajit. Xenia Onatopp byla jako maniakální BDSM sovětská špionka zapamatovatelná, i když vám bylo od první minuty jasné, že se Bonda pokusí zabít. Nakonec ale... vražedné sevření přece bylo její smrtící předností!

Zlaté oko
Zlaté oko
MGM

03) Nikita (Brutální Nikita)

Femme fatale však může být i kladnou postavou a protagonistkou! Tak jako Brutální Nikita v televizní verzi původního filmového příběhu. To, že jste vražedná vládní agentka s pronikavým pohledem, totiž ještě nemusí znamenat, že na vás všechno nenarafičili. Svého druhu je tak femme fatale jakousi "ženštější" verzí klasického archetypu antihrdiny.

Brutální Nikita
Brutální Nikita
ctv

02) Lynn Bracken (L. A. – Přísně tajné)

Citovat bychom samozřejmě mohli i zástupy klasičtějších femme fatale z noirově-detektivní éry Hollywoodu nebo (stejně jako u nejlepších noirů) vytasit Čínskou čtvrť. Za všechny tyhle dámy však trend nejlépe shrne Kim Basinger v L. A. – Přísně tajné. Hraje tu totiž postavu prostitutky upravené tak, aby vypadala jako prototyp femme fatale, herečka Veronica Lake! Nejpozději v tomhle okamžiku tak klišé osudové ženy přeskočilo singularitu a bylo jasné, že není možné jít kamkoliv dále – nakonec i Eva Green v Sin City emuluje právě legendární noirovou éru.

L.A. Přísně tajné
L.A. Přísně tajné
Warner Bros.

01) Catherine Tramell (Základní instinkt)

To celé s jedinou výjimkou – šokantností! Sharon Stone v Základním instinktu ukázala, že i femme fatale (tentokrát opět v záporné úloze) může stále překvapit. Stačí ji k tomu maličkost: porušit pravidla dobrých mravů filmové přístupnosti. Nakonec ale – kdo jiný by měl bořit hranice než právě osudové ženy, hm?

Základní instinkt
Základní instinkt
TriStar Pictures

Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil začíná na Prima COOL v sobotu ve 22.35.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama