5 nejlepších rolí Paula Walkera: Od Rychle a zběsile k Jízdě do pekel

Nešlo jenom o hezouna.
Rychle a zběsile
Rychle a zběsile
Universal pictures
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Paul Walker se vrací. Již v sobotu ve 20.00 si jej budete moct připomenout v dobrodružné sci-fi Proud času, kde se jako syn maniakálního archeologa zúčastní vykopávek, které objeví časový portál do středověké Francie. Ano, i když je Paul Walker známý zejména pro ságu Rychle a zběsile, na kontě má i mnoho dalších unikátních filmů. Rozhodně nelze říct, že by šlo jenom o sympatického modela – Paul vždy věděl, kde vězí jeho silné a slabé stránky, a výběr jeho nej rolí to dokazuje víc než cokoliv jiného.

Proud času - upoutávka
Proud času - upoutávka

05) Skip Martin (Městečko Pleasantville, 1998)

Pokud máte funkční oči, nejspíš jste si už všimli, že Paul Walker vypadá jako frajer ze žurnálu. Většina filmů nad touto skutečností mávla rukou (hollywoodští herci bývají hezouni), Městečko Pleasantville s touto skutečností však operovalo věru netradičně. Film se totiž odehrává uvnitř fiktivního světa tradičního černobílého amerického seriálu, a všechny místní postavy jsou tak dokonalé stereotypy prostinkého vidění světa 50. let. Walkerův Skip Martin je tak perfetním kapitánem fotbalového mužstva – jenže pak do zdejších kulis přijdou dvě postavy ze světa reálného a probudí ve starousedlících, inu, do té doby nepochopené sexuální pudy. Sledovat nevinného Skipa Martina, jak poprvé zakouší rychlé a zběsilé "volání přízemních pudů", to ve více ohledech překvapí nejednoho fanouška Rychle a zběsile!

Městečko Pleasantville
Městečko Pleasantville
New Line Cinema

04) Brian O'Conner (Rychle a zběsile, 20012015)

Když jsme však zmínili Walkerovu nejslavnější sérii, zůstaňme ještě chvíli u ní. Ačkoliv jeho postava moc neopustila škatulku "sympatický akční hrdina", v prvním díle ságy tomu bylo dost jinak. Walkerův Brian tu totiž ještě platí za poldu v utajení, který musí infiltrovat veskrze příjemnou partu Vina Diesela, spřátelit se s ní... a pak ji ideálně nabonzovat svým nadřízeným. Nebylo velkým překvapením, že z toho Brian nakonec měl velké dilema a v kritickém okamžiku změnil strany. Skutečnost, že Walker dovedl solidně zahrát muže s dvojí identitou, však dodala prvnímu Rychle a zběsile o fous víc serióznosti!

Rychle a zběsile
Rychle a zběsile
Universal pictures

03) Lewis Thomas (Jízda do pekel, 2001)

Walker však neuměl hrát jenom sebejisté frajírky – velmi dobře si střihl i roztěkaného cápka v Jízdě do pekel, dalším filmu provoněném pachem benzínu a útěku. Tentokrát ale nejde o akční biják, nýbrž o thriller. Jako Lewis Thomas se tu Walker musí starat o svého divného bratra, s nímž namíchnou psychopatického kamioňáka a následně musejí bojovat o holý život. Kdo je na Walkera zvyklý v póze sebejisté mlátičky, ten bude jeho zdejší hereckým výkonem příjemně překvapen – je to však právě schopnost akurátně sehrát strach, na čem thrillery stojí a padají. A bez Walkerova přednesu by tak Jízda do pekel nemohla fungovat.

Jízda do pekel
Jízda do pekel
20th Century Fox

02) Joey Gazelle (Zběsilý útěk, 2006)

Poldové v utajení jsou zjevně Walkerovým velkým hobby, a tak si jednoho takového střihl i ve Zběsilém útěku z roku 2006. Tentokrát ale jde o znatelně odlišnější zážitek, než je Rychle a zběsile. Snímek totiž připomíná jakousi temnější verzi Zastav a nepřežiješ ze stejného roku – je plný akce a temných kriminálníčků, šílenství hlavního hrdiny však mění za šílenství všech, kteří ho obklopují. Walkerův drsňák Joey (o kterém tedy po většinu filmu nevíte, že je v utajení...), se však po celou dobu chová způsobem, díky němuž s ním soucítíte a fandíte mu. Nadává, je manický, ale přesto přízemní a nohama na zem, čímž se odlišuje od všech okolo. Může to znít triviálně, zvláště ve srovnání s prvním Rychle a zběsile je však ve Zběsilém útěku znát, že ve Walkerovi dřímal i jiný talent, než jen tvářička pro sympaťáky.

Zběsilý útěk
Zběsilý útěk
New Line Cinema

01) Seržant Hank Hansen (Vlajky našich otců, 2006)

Další tak trochu pozapomenutou rolí, a z hlediska "vážného filmu" zřejmě nejcennější, je Walkerův přednes skutečného mariňáka, který ke konci druhé světové války (částečně) postavil americkou vlajku nad ostrovem Iwo Jima. Podobně jako v Pleasantville tu Walker dal na odiv svou schopnost přesvědčivě sehrát tradičního amerického hrdinu – v nějakém alternativním vesmíru tak musel být dobrou volbou i na Kapitána Ameriku. Zároveň Waker dodal Hanku Hansenovi i kapku vážnějších rysů a hloubku, která byla pro jeho role příznačná. Jenom máloco vystihuje Walkerovy schopnosti jako tahle kombinace. Ačkoliv rozhodně nešlo o oscarového herce nejvyšší ligy, Walker si byl vždy velmi dobře vědom svých kladů i řady nedostatků. Přesto s nimi však dovedl umně pracovat tak, aby nebyl jenom hezkou tvářičkou. A je to právě tahle schopnost, díky níž bude, alespoň metaforicky, ve filmovém světě žít navěky.

Vlajky našich otců
Vlajky našich otců
Warner Bros. Pictures

Proud času začíná na Prima COOL v sobotu ve 20.00.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama