5 slavných filmových sérií, které od roku 2019 vlastní Disney: Od Avatara k X-Menům

Jeden Myšák vládne všem. A má v kapse X-Meny nebo Vetřelce.
Avatar
Avatar
20th Century Fox

reklama

V neděli večer si na COOLu dáme Avatara od Jamese Camerona. Jake Sully v něm bude muset vyměnit své chabé lidské tělo za modrého sympaťáka, aby se na vzdálené Pandoře zamiloval do Na’vi metaforicky i doslova! I když má Avatar za sebou víc než dekádu od premiéry, jeho věhlas nijak nepohasl. Naopak se blíží čtyři pokračování, jejichž domovské studio 20th Century ale nedávno koupil Disney. Co to pro Avatara znamená? A jaké další foxovské série jsou teď v rukou největšího hračkářského koncernu na světě?

05) X-Men

Tím zdaleka nejzajímavějším nováčkem pod křídly Disneyho jsou X-Meni. A to zejména kvůli marvelovkám, do kterých v komiksovém světě samozřejmě patří. Za 5+ let se tak se v MCU objeví Wolverine, Magneto či Profesor X ve zcela novém provedení – a tentokrát po boku původních hrdinů z MCU. Pravda, nedočkáme se ultimátů Avengers, kde by Wolverine bojoval po boku Kapitána Ameriky, nebo Iron Mana. Takový je však už holt život. Proč ale v úvahách nad crossovery zůstávat jenom u marvelovek? Disney nyní vlastní i řadu dalších sérií od Foxů. A jejich budoucnost tak může být… zářivá.

Sága X-Men
Autor: 20th Century Fox Sága X-Men

04) Smrtonosná past

Další výraznou značkou, která po akvizici 20th Century Fox skončila u Disneyho, je Smrtonosná past. Bruce Willis nemládne, tahle série však (navzdory sestupné tendenci) stále vydělává peníze. Je proto rozhodně možné, že se v nějaké podobě vrátí. Bruce již v minulosti naznačil možný pátý díl, kde by jeho mladší verzi hrál jiný herec – který by pak následně mohl v jakémsi polorebootu pokračovat. Je pravda, že stylu Disney příliš nesvědčí snaha emulovat akci v duchu 80. let. Disney ovšem nyní vlastní i Indiana Jonese, který je prvním dvěma dílům Smrtonosné pasti přece jen rámcově podobný (hláškující ironik, který se musí sám vysekávat z průserů). Zdali na pětku, šestku či sedmičku série dojde – anebo se můžeme těšit na nějaký vlastní filmový vesmír – ale zatím vědí jen kravaťáci od Disneyho. A možná ani ti ne.

Smrtonosná past
Autor: 20th Century Fox Smrtonosná past

03) Predátor

Podobně by potřeboval vyspravit i náš starý známý Predátor. První díl milujeme a druhý možná ještě o fous víc, od duelů s Vetřelcem je to však se slavnou ságou takové prazvláštní. I když mávneme rukou nad oběma díly AvP, Predátoři jsou přinejlepším poctou vykrádající původní filmy. A Predátor: Evoluce… inu, škoda mluvit. Nedávno byl oznámen zbrusu nový film, jenž bude režírovat Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10). Nakolik to ale bude fungovat, ukáže až to, zdali pod dohledem Disneyho dojde na pořádně krvavou řežbu anebo na „něco pro celou rodinu“...

Predátor
Autor: 20th Century Fox Predátor

02) Vetřelec

Oproti tomu Vetřelec má budoucí možností daleko pestřejší. Zaprvé, Ridley Scott by stále rád točil nové díly. Ačkoliv jeho poslední dva filmy vyšly tak nějak… inu, řekněme, že předními dveřmi bychom si je domů nepustili, stále jim nelze upřít minimálně super kameru a triky. Vetřelec má navíc výhodu ve své žánrové pestrosti. Může jít o horor s jednou potvorou, akci s mnoha potvorama, podobenství i satiru! Pokud se někdy Disney vydá vstříc nějakému novému filmovému univerzu, jakési futuristické a/nebo sci-fi verzi marvelovek (tím myslíme: jiné, než jsou Star Wars), Vetřelec rozhodně může být jejím základním kamenem.

Vetřelec
Autor: 20th Century Fox Vetřelec

01) Avatar

Zdaleka nejkonzervativnější je paradoxně budoucnost série Avatar. Ta má prozatím jediný film, mezi lety 2022 a 2028 se však dočkáme premiéry čtyř dalších snímků, které rozkreslí svět Pandory do těch nejmenších detailů. Co přijde poté, zatím asi neví ani James Cameron. Avatar je nicméně potenciálně kombinovatelný se světem Vetřelce, takže pokud někdy dojde na další propojování ve stylu marvelovek, můžeme se ještě divit!

Avatar
Autor: 20th Century Fox Avatar

Avatar začíná na Prima COOL v neděli ve 20:15.

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama