Nový Spider-Man trhá rekordy. Překonal i největší hity s Avengers?

Vítězné tažení pavoučího superhrdiny světovými kiny vyráží dech.
Spider-Man: Bez domova vs. Avengers: Endgame
Spider-Man: Bez domova vs. Avengers: Endgame
Columbia Pictures / Marvel Studios

reklama

Skvělými trailery a pozitivními kritickými ohlasy (naše recenzi najdete tady) si připravil půdu, přesto se nečekalo, že bude nový Spider-Man trhat v době přetrvávající pandemie kasovní rekordy. Jenže přesně to se Tomu Hollandovi stojícímu proti padouchům z celé historie pavoučího multiverza nakonec povedlo.

Kina byla v den premiéry narvaná k prasknutí nejen v Česku, ale taky v Americe, kde si Spider-Man připsal se 121 miliony dolarů druhý nejvyšší startovací den historie, hned za Avengers: Endgame. Stejnou stříbrnou pozici mu pak přinesl i celý víkend, kdy s 260 miliony těsně přeskočil bombastické otvíráky sedmých Star Wars i Avengers: Infinity War. Opět mu odolala jen mohutná komiksovka Avengers: Endgame, která otevřela za hodně vzdálených 357 milionů.

Úžasný start Spider-Man zaznamenal i globálně, když se s tržbami 587 milionů dolarů po prvním víkendu zařadil na třetí místo za Avengers: Endgame a Avengers: Infinity War. A to si přitom nemohl připsat Čínu, kde ho do kin nepustili podobně jako třeba na sousedním Slovensku.

Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

Nový český trailer na film Spider-Man: Bez domova

Nový Spider-Man každopádně překonal zimní i prosincová maxima a vrátil kinům optimismus v těžkých časech. Ještě do Vánoc by se tak mohl stát nejúspěšnějším filmem sezóny a možná i překonat bájnou miliardu, která je v tuto chvíli nevyhnutelná.

Z globálních filmových značek bude Spider-Man muset trumfnout bondovku Není čas zemřít (774 milionů), která je však v žebříčku největších hitů roku 2021 až na třetím místě. Dva nejvýdělečnější letošní filmy totiž budou pro drtivou většinu západních diváků neznámé. Jde o čínské hity s anglickými distribučními názvy Hi, Mom a The Battle at Lake Changjin, což je nejen nejdražší a nejvýdělečnější film v dějinách čínské kinematografie, ale i nejvýdělečnější neanglický mluvící film všech dob.

Už jste viděli nového Spider-Mana? Co na něj říkáte?

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama