Thor 4 se točil úplně jinak než všechny předchozí marvelovky. Všimli jste si jednoho zásadního rozdílu?

Do natáčení čtvrtého Thora vstoupila nová technologie, která sice usnadnila práci hercům a filmařům, ale podepsala se na jeho vizuální podobě.
Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

Thor: Láska jako hrom
Marvel Studios

reklama

Marvelovky se odjakživa točily hlavně před zelenými či modrými plátny, aby pak mohli filmaři přidat do scén fantastické krajiny, bytosti a další digitální efekty. Čtvrtý Thor však většinu pláten rozmetal svým mocným kladivem a obešel se takřka bez nich. Umožnilo mu to použití revolučního studiového systému The Volume, který stojí na technologii panoramatické zadní projekce známé jako StageCraft.

Thor: Láska jako hrom
Autor: Marvel Studios Thor: Láska jako hrom

Režisér Taika Waititi se s ní seznámil, když natáčel epizodu Mandaloriana, v němž se nová technologie poprvé používala. Pro svou novou marvelovku si však nechal postavit větší a pokročilejší verzi ve Fox Studios Australia, kde většina čtvrtého Thora vznikala.

„Nejlepší na tom je, že herci mohou vidět okolní prostředí a jsou jím taky nasvětleni. Nemusíte na strop pověsit tenisák a nechat herce, ať na něj reagují a poslouchat jejich dotazy, na co se vlastně dívají. Nemusíte jim taky odpovídat, že vlastně netušíte – že to může být drak nebo jeskynní troll, že to rozhodnete až za šest měsíců,“ vysvětlil Waititi magazínu IndieWire a dodal, že zadní projekce taky umožňuje filmařům hrát si dynamicky s denní dobou nebo počasím ve scéně.

Zadní projekce StageCraft při natáčení filmu Thor: Láska jako hrom
Autor: Marvel Studios Zadní projekce StageCraft při natáčení filmu Thor: Láska jako hrom

Největší scénou, která ve filmu vznikla díky systému The Volume, bylo obrovské sídlo bohů, v němž se Thor a jeho parta setkají s Diem (Russell Crowe). Naopak třeba scény z Nového Asgardu vznikly v exteriérech, aby byl zachována atmosféra autentického severského městečka.

Systém sice ulehčuje práci hercům a zrychluje celé natáčení, má však i své stinné stránky. Mnozí diváci si totiž při sledování nového Thora stěžuji na pocit, že se většina akce odehrává jen v přímé blízkosti kamery a pak jakoby daleko na pozadí – a celé to často vypadá lacině. Vzniká tak zvláštní odtrženost od prostředí, což je způsobeno zvětšením vzdálenost mezi předním a zadním plánem záběrů.

Systém StageCraft při natáčení seriálu The Mandalorian
Autor: Disney+ Systém StageCraft při natáčení seriálu The Mandalorian

Tyto diváci si nicméně budou muset zvyknout, protože se nové stálé verze The Volume právě staví ve filmových studiích v LA, Vancouveru nebo v londýnských Pinewood Studios. Systém využívá i blížící se marvelovka Ant-Man and the Wasp: Quantumania a určitě nebude zdaleka poslední.

Všimli jste si, že nový Thor vypadá díky nové technologii natáčení jinak než jeho předchůdci?

Zdroj: IndieWire

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama