5 věcí, které nechceme od vylepšené Mafie. Co všechno může remake rozbít?

Shrnuli jsme, čeho by se měla vyvarovat kompletní předělávka původní české herní klasiky.
Mafia: Definitive Edition
Mafia: Definitive Edition
2K / Hangar 13

Konec léta bude znamenat velký svátek pro fanoušky Mafie. Druhý i třetí díl v definitivních edicích už jsou na světě, ale ten nejvíce oceňovaný a zbožňovaný dorazí až 28. srpna. První Mafii totiž čeká kompletní remake, který přidá nové prvky hratelnosti i příběhu. Víme už taky, že nebude chybět český dabing. Pak jsou ale taky věci, bez kterých bychom si hru představil uměli...

1) Překopané město

Vzpomínky na čtvrti a zákoutí Lost Heaven tvoří velkou část nostalgie. Přestože je z dnešního pohledu herní mapa malinká, hlasovali bychom, aby původní město bylo přesně zachováno. Zůstane tak přehledné a kompaktní a nebudou se zbytečně natahovat přejezdy mezi herními úkoly.

Herní mapa původní Mafie
Autor: 2K / screenshot Herní mapa původní Mafie

Pokud by mělo být nastaveno, tak zvenčí o nová předměstí; prostor se nabízí třeba severovýchodně nad Hobokenem nebo západně směrem k závodnímu okruhu, kde by bylo ideální místo pro nové mise či aktivity. Nabízí se taky protáhnutí mapy severně proti proudu řeky, kde by nový engine mohl vykouzlit šumějící lesy, skalnatá úbočí nebo úplně nové městečko. 

2) Slátaný dabing

Původní dabing je legendární a nic na tom nemění ani skutečnost, že za hlasy herců je někdy slyšet, jak každý nahrával svůj part v jiném studiu, s jinými mikrofony i jiným dozvukem. Nejvíc je to znát u vedlejších postav: proč stojí na rušné ulici v Downtownu, ale mluví jako by seděli na vedlejší židli v obýváku?

Mafia: Definitive Edition 1
Autor: 2K / Hangar 13 Mafia: Definitive Edition 1

Ať už bude dabérská sestava kompletně nová nebo se vrátí některé známé firmy (škoda, že bez Dona Salieriho – R.I.P. Antonín Molčík!), doufejme, že zbude v rozpočtu částka na slušné dabingové studio i mastering.

3) Generické mise

Všichni víme, že parádně napsaný příběh, dialogy i postavy byly největší zbraní originálu, který většina hráčů zvládne za zhruba 16 hodin. To není tak málo, aby byl důvod plnit mapu záplavou nových otazníčků s generickými vedlejšími misemi typu dovez, najdi či zastřel. To už raději nepovinná, ale poctivá příběhová odbočka s vedlejší postavou – s ujetým Pauliem, málomluvným Samem nebo třeba policejním detektivem Normanem?

Mafia: Definitive Edition 4
Autor: 2K / Hangar 13 Mafia: Definitive Edition 4

Co se týče aktivit, stačilo by rozšířit možnost závodění na okruhu nebo rozšířit mód Volná jízda – ta by mohla nabídnout rozšířené aktivity, jak je známe z moderních open-world akcí.

4) Mainstreamová debilizace

Zjednodušený jízdní model, arkádovější střílení, slepá a hluchá policie nebo snad vypuštění některých hlášek či postav, protože nejsou z dnešního pohledu dost korektní – všechno tohle od předělávky nikdo nechce. Mafia byla ve své době dospělejší a realističtější verzí GTA – a tak by to mělo zůstat. Touhle kvalitou by se měla hra v dnešní záplavě open-world klonů ještě víc odlišit.

5) Otrocká služba originálu

Přidají motorky, přilepí pár scén či misí navíc a radši do toho nebudou moc sahat, aby si neznepřátelili pravověrné. To nejhorší, co může tým Hangar 13 udělat, že se nechá totálně svázat přemýšlenín nad tím, co by tomu asi řekl Dan Vávra.

Jasně, spousta úkroků třetího dílu nedopadla zrovna nejlépe a pachuť ze zklamání fanoušků zůstává, přesto by remake neměl ducha originálu jen zachovat, ale taky alespoň nějak rozvinout a posunout do současnosti. Co myslíte?

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama