Daniel Vávra konečně objasnil, jak to bylo s jeho odchodem od herní série Mafia

Byl vyhozen? Nebo snad sám odešel?
Daniel Vávra vysvětlil, proč odešel při vývoji druhého dílu herní Mafie
Daniel Vávra vysvětlil, proč odešel při vývoji druhého dílu herní Mafie
Warhorse Studios / 2K Czech / koláž

Daniel Vávra je bezpochyby důvěrně známou postavou české vývojářské scény, který se naposledy výrazně připomenul úspěšným středověkým RPG Kingdom Come: Deliverance. Napsal a režíroval první Mafii, ale v průběhu vzniku jejího pokračování od týmu odešel.

Je dobře známým faktem, že Mafii II provázely značné porodní bolesti, které vycházely zejména z toho, že studio už nebylo nezávislé, ale spadalo pod křídla velkého vydavatele 2K. Ve hře se dělalo mnoho změn a nakonec z ní musela být spousta prvků vypuštěna, aby jí nehrozily další odklady.

V souvislosti se znovuvydáním kompletní Mafia trilogie opět vyplynuly na povrch spekulace o tom, že byl Vávra ze studia vyhozen, jelikož svými neustálými požadavky na úpravy komplikoval všem práci. Sám se však rozhodl vše vysvětlit obsáhlým přispěvkem na Facebooku, ve kterém se opírá i o tvrzení další českého vývojářského matadora Jarka Koláře.

Zajímavá je jeho perspektiva k novému remaku i přiznání, že by z dnešního pohledu udělal některé věci jinak. Souhlasíte s ním, že by si dodělání a vylepšenou podobu zasloužil spíše druhý díl?

Dan Vávra byl zrovna v pátek (společně s Mikolášem Tučkem!) hostem pořadu 360° na CNN Prima News. Tady máte článek o tom, jak není zapojený do remakeu Mafie, a tady celý jejich rozhovor.

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama