Daniel Vávra konečně objasnil, jak to bylo s jeho odchodem od herní série Mafia

Daniel Vávra je bezpochyby důvěrně známou postavou české vývojářské scény, který se naposledy výrazně připomenul úspěšným středověkým RPG Kingdom Come: Deliverance. Napsal a režíroval první Mafii, ale v průběhu vzniku jejího pokračování od týmu odešel.
Je dobře známým faktem, že Mafii II provázely značné porodní bolesti, které vycházely zejména z toho, že studio už nebylo nezávislé, ale spadalo pod křídla velkého vydavatele 2K. Ve hře se dělalo mnoho změn a nakonec z ní musela být spousta prvků vypuštěna, aby jí nehrozily další odklady.
V souvislosti se znovuvydáním kompletní Mafia trilogie opět vyplynuly na povrch spekulace o tom, že byl Vávra ze studia vyhozen, jelikož svými neustálými požadavky na úpravy komplikoval všem práci. Sám se však rozhodl vše vysvětlit obsáhlým přispěvkem na Facebooku, ve kterém se opírá i o tvrzení další českého vývojářského matadora Jarka Koláře.
Zajímavá je jeho perspektiva k novému remaku i přiznání, že by z dnešního pohledu udělal některé věci jinak. Souhlasíte s ním, že by si dodělání a vylepšenou podobu zasloužil spíše druhý díl?
Dan Vávra byl zrovna v pátek (společně s Mikolášem Tučkem!) hostem pořadu 360° na CNN Prima News. Tady máte článek o tom, jak není zapojený do remakeu Mafie, a tady celý jejich rozhovor.