GTA VI nevyjde najednou, ale po částech, prozradili vývojáři očekávané pecky

Pokračování nejslavnější městské akce je někde v polovině svého vývoje.
Grand Thef Auto
Grand Thef Auto
Rockstar Games / koláž

reklama

Světoznámý herní insider Jason Schreier se v obsáhlém článku pro magazín Kotaku podíval na kobylku studiu Rockstar Games a při té příležitosti prozradil i zajímavé podrobnosti o napjatě očekávaném pokračování megahitové série Grand Theft Auto.

Hlavním tématem článku je změna firemní kultury napříč celým studiem, které bylo v případě dokončování Red Dead Redemption 2 kritizováno za brutální crunch, tedy finální fázi vývoje hry, kdy jsou zaměstnanci dlouhodobě přetěžováni přesčasy i prací o víkendech.

Jelikož studio kvůli drsným podmínkám přišlo taky o mnoho zkušených zaměstnanců, sáhlo k zásadnějším změnám, lepšímu plánování a hlavně výměně některých manažerů, kteří brali přesčasy jako standard. S tím vznikla v Rockstaru kultura, že kdo odmítá pracovat navíc, tak pracuje málo. Podle nových pravidel nemůže nikdo v Rockstar Games přesčas nařídit.

Pro připravované GTA by to samozřejmě znamenalo prodloužení vývoje, který je podle Schreiera ve své rané fázi. Proto by šesté GTA mělo vycházet postupně. Při vydání bude menší hrou než třeba GTA V a postupně ji budou rozšiřovat updaty. To by mělo pomoci zajistit její včasné vydání bez stresu a přesčasů v týmu.

Každopádně Schreier ve svém twitterovém příspěvku tvrdí, že příští GTA je ještě hodně daleko, což však rozporují někteří další lidé s kontakty ve studiu, kteří tvrdí, že vývoj je zhruba v polovině a studio na něj vyhradilo veškerou volnou kapacitu.

Pokud by vývojový cyklus trval jako v případě Red Dead Redemption, pak by mohlo GTA VI dorazit už v příštím či přespříštím roce. Rozdělení na základní hru a následné přidané kapitoly nahrávají i uniklé informace, že by se měla odehrávat ve více městech napříč Amerikou, postupně v několika dekádách s počátkem v sedmdesátých letech.

Co říkáte na nové informace o GTA VI?

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama