Mafia 4 oficiálně potvrzena: Co všechno o ní teď víme?

Dvacetileté výročí slavné herní série českého původu získalo speciální příchuť – byl totiž oficiálně oznámen čtvrtý díl.
Byl dosažen limit pro přehrávání

Litujeme, ale na vašem účtu je přehráváno příliš mnoho videí zároveň. Pokud chcete pokračovat v přehrávání na tomto zařízení, prosím, ukončete přehrávání na jiných zařízeních. Více o limitech přehrávání videí na účtech s předplatným najdete na adrese https://ipri.ma/faqbr

Populární herní série s českými kořeny Mafia
Hangar 13

reklama

Uplynulo dvacet let od vydání přelomové městské akce Mafia: The City of Lost Heaven. Vznikla v brněnském herním studiu Illusion Softworks, jehož vývojáři se později už pod hlavičkou vydavatelské společnosti 2K podíleli i na vzniku dalších dvou dílů a taky remaku jedničky s podtitulem Definitive Edition (2020). A teď už konečně s jistotou víme, že nás čeká i díl čtvrtý...

„S radostí vám mohu potvrdit, že jsme začali pracovat na zcela novém projektu Mafia! I když je to až za několik let a nemůžeme teď sdělit nic víc, jsme opravdu nadšení, že můžeme pokračovat v práci na této oblíbené sérii a bavit naše hráče novými příběhy,“ prozradil na konci obsáhlého rozhovoru věnovanému výročí Roman Hladík, generální ředitel mezinárodního studia Hangar 13, které má aktuálně slavnou značku na starost.

Mafia – plakát k 20. výročí slavné herní série
Autor: Hangar 13 Mafia – plakát k 20. výročí slavné herní série

O novém dílu Mafie už v květnu referoval magazín Kotaku. Tvrdil, že poběží na Unreal Engine 5 a že půjde o prequel – má být (alespoň částečně) zasazen na Sicílii přelomu 19. a 20. století. Vzhledem k posloupnosti událostí předchozích třech dílů se však taky nabízí zasazení někdy na konec 70. nebo 80. let, tedy do doby, kdy se odehrává kultovní gangsterka Scarface, jak spekuluje renomované IGN

Obsáhlého českého ohlédnutí za historií série se ujal jak Hladík, který byl u ní od samotného začátku, tak Tomáš Hřebíček a Alex Cox. Hladík pracoval u prvního dílu na postavách, cutscénách a 2D grafice, Tomáš Hřebíček měl na starost 3D grafiku, storyboardy a kameru. V dalších dílech jejich funkce narůstala. U dvojky se přidal jako producent a scenárista Alex Cox, který působil u nedávného remaku už v roli režiséra.

Populární herní série s českými kořeny Mafia
Autor: Hangar 13 Populární herní série s českými kořeny Mafia

Jako dárek k oslavám výročí bude od 1. do 5. září na Steamu k dispozici zdarma digitální verze původní hry, k níž stále vycházejí rozšíření a modifikace, což jenom dokazuje její nadčasovost.

Těšíte se na čtvrtou Mafii?

Zdroj: IGN

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama