Další kritika remaku Mafie: Jeden z vývojářů druhého dílu má podobné výtky jako Dan Vávra

Ozval se další hlas, který dost nelibě nese, že se předělávka vydala cestou akční arkády.
Kritika prvních záběrů hraní předělané Mafie
Kritika prvních záběrů hraní předělané Mafie
screenshot / koláž

reklama

První gameplay z nové předělávky Mafie vyvolal mnoho rozdílných reakcí. Většina chválí grafiku, krásné město i celkově propracovanější a filmovější styl příběhových scén, ale samotný gameplay moc nadšení nevyvolal. Ironicky se do něj pustil šéf vývoje originálu Daniel Vávra, ale i mnoho dalších rozborů.

Zajímavá je perspektiva Michaela Lekovskiho ve facebookové skupině Games Development Community CZ/SK. Je totiž bývalým zaměstnancem Illusion Softworks (dnes 2K Czech), který sice nepracoval přímo na prvním dílu, ale na dvojce už ano. Aktuálně se podepsal například pod historickou adventuru Attentat 1942.

Z celého rozboru, který obsahuje i obrázky, citujeme vybrané postřehy:

„Z toho, co vidím, ty vybuchující sudy a tuny nesmyslně postavených nepřátel ve scéně, které nerespektují původní layout a především tempo hry, myslím nebudou jediný problém.

Auta v honičce jedou prakticky bez fyziky. Kloužou jako na ledě – a zcela jim chybí akcelerace a vůbec chování aut té doby. Pak tam jsou zjevné nedodělky, jako že některá svítí na cestu, jiná ne. Chybí efekt poškození pneumatik, stejně jako je tam opět k vidění lazy design – například první smyk auta pronásledovatelů je skriptovaný. AI obecně viditelně vázne.

Korunu tomu nasazuje tvrzení, jak Tommy není trénovaný voják – a gunfight je tak ‚otázkou života a smrti. Až na to, že Tommy vyměňuje zásobníky jako John Wick a ve scéně se brodí mrtvolami nepřátel, kteří střílejí do vzduchu a poslušně čekají, až je hráč sejme.“

Zajímavé jsou také reakce pod samotným příspěvkem, které si všímají dalších detailů a ukazují nevděčnou roli týmu z Hangar 13, jenž má vzkřísit hru, která v nostalgických očích hráčů získala status dokonalého díla. Originál měl přitom k dokonalosti dost daleko, především co se týče hratelnosti přestřelek.

Jaká je vaše perspektiva?

reklama

reklama