Nový Xbox brzy dostane vylepšení, které ho posune daleko před PlayStation 5. Jak zareaguje Sony?

Hry na Xboxu Series X/S se dočkají výrazného navýšení grafické kvality i plynulosti.
Konzole Xbox Series X/S oznámily FidelityFX dříve než konkurenční PlayStation 5
Konzole Xbox Series X/S oznámily FidelityFX dříve než konkurenční PlayStation 5
Microsoft / Insomniac Games

reklama

Microsoft jako první ohlásil, že jeho herní konzole Xbox Series X/S budou podporovat technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), která umožní vylepšení grafické kvality i snímkové frekvence ve hrách díky použití umělé inteligence. Jde v podstatě o obdobu funkce DLLS v herních grafických kartách GeForce.

„Jsme nadšení potenciálem FidelityFX Super Resolution od AMD coby další skvělé metody pro vývojáře, jak zvýšit rozlišení či framerate ve svých hrách. Už brzy prozradíme víc,“ zní v prohlášení Microsoftu pro herní server IGN.

Pro hráče na nových Xboxech to bude znamenat, že v podporovaných hrách dostanou možnost zapnout FSR, což jim zvýší rozlišení, přidá grafické efekty jako ray-tracing nebo zvýší framerate. Hra se totiž bude vykreslovat v nižším rozlišení a o vylepšení obrazu do finální podoby se postará právě FSR. Jak jsme popsali v dřívějším článku, tak FSR bude mít několik stupňů nastavení podle toho, zda hráč preferuje spíše obrazovou kvalitu nebo vyšší framerate.

Bližší informace se pravděpodobně dozvíme na společné prezentaci Microsoftu a Bethesdy v v neděli 13. června, ale taky prostřednictvím prezentace FSR přímo od AMD, která se koná při jejím globálním spuštění 22. června.

Jelikož konkurenční PlayStation 5 stojí na stejném hardwarovém základu od AMD, dá se očekávat, že podporu FSR oznámí taky Sony. Potenciální nevýhodou nového PlayStationu může být, že běží na starší architektuře RDNA, zatímco Xbox využívá modernější RDNA 2, což může být pro zavedení i kvalitní chod funkcí jako FSR výhodou.

Dává oznámení FSR novému Xboxu náskok před PlayStationem?

reklama

reklama