Od výbušných sudů po němého hrdinu: 5 největších klišé, bez kterých by se akční hry neobešly

Někdy to ale vývojáři vážně trochu přehání, ne?
Klišé ve videohrách
Klišé ve videohrách

reklama

Stejně jako filmy nebo knihy, také hry podléhají trendům a osvědčeným receptům na úspěch. Někdy je ale těch příslovečných klišé tolik, že už se dané dílo stává parodií a v prostoru her jich najdeme hned několik. Také už máte dost všech těch „náhodně“ rozmístěných krytů, které už dopředu naznačují, že tady proběhne nějaká akce? A to není ani zdaleka to nejhorší…

1) VÝBUŠNÉ BARELY

Čím jiným začít nežli vybuchujícími sudy, kterými se pyšní každá střílečka? Jsou skutečně všude, často velmi nápadné díky svému červenému nátěru a hráči do nich přesto střílí. A to i přes skutečnost, že nic podobného by ve skutečnosti nebylo možné…

2) TENHLE VRTULNÍK SPADNE

Dalším oblíbeným momentem akčních her jsou chvíle, kdy vstoupíte na palubu vrtulníku. Až na velice malé výjimky totiž helikoptéra pokaždé spadne z oblohy za přítomnosti teatrálních efektů a hlavní hrdina jen o vlásek unikne smrti.

3) AUTOMATICKÉ LÉČENÍ

Stovky lékařů a vědců by chtěly porozumět schopnostem autouzdravování, kterými disponuje celá řada hrdinů akčních her. Je jedno, jestli jste došli na pokraj života kvůli granátu, který vám bouchnul v obličeji, nebo zásobníku olova. Jedinou nepříjemností je pískání v uších chvilková ztráta schopnosti vnímat barvy.

4) NĚMÝ HRDINA

Vlastní kapitolu pro sebe získává i hrdina, hlavní protagonista většiny akčních her, který dokáže komunikovat s ostatními, aniž by cokoliv říkal. Hráči se prý s takovou postavou lépe sžijí, ale jak, když ten maník skutečně neřekne během celé doby ani ň?

5) ZPOMALENÍ ČASU

A nakonec obligátní bullet-time! Vývojáři z Remedy si asi jen těžko dokázali představit, co všechno jejich Max Payne způsobí. Zpomalení času se totiž od vydání jejich nejslavnější hry objevuje v různých obměnách a podobách dodnes, snad proto, aby hráči něco trefili a také proto, aby to všechno vypadalo cool a hrozně drsně! Nebo ne?

reklama

reklama