Nový PlayStation by mohl upravovat hry podle toho, jak se u nich cítíte

Sony si nechala patentovat velice zajímavou funkci.
Nová vylepšení ovladače PlayStation
Nová vylepšení ovladače PlayStation
iStock.com / CCN / koláž

Herní divize společnosti Sony si nechala nedávno patentovat vylepšení herního ovladače ke konzoli PlayStation, které by se mohlo týkat už DualShocku k PlayStationu 5. Jedná se o biometrické senzory na obou jeho úchytech, kterými ho držíme při hraní.

Senzory mají umět změřit hráčovu tepovou frekvenci a taky elektrodermální aktivitu – tedy jak moc se potí. Z kombinace těchto hodnot lze zjistit hodnotu stresu, nadšení nebo třeba únavy. Ovladač tyto informace bude průběžne posílat do PlayStationu 5, který je použije pro úpravu herního zážitku.

Jak přesně tato úprava herního zážitku bude vypadat, není v patentu vysvětleno. Každopádně může jít v základu o dvě varianty. Tou první by byla okamžitá reakce hry na hráčův stav – ta by mohla zvýšit či snížit intenzitu herního zážitku.

Patent nových biometrických senzorů na ovladačích k PlayStation
Autor: CCN Patent nových biometrických senzorů na ovladačích k PlayStation

Třeba u hororové hry by ubrala lekaček či děsivých zvuků, když by byl příliš vystresovaný. U závodní hry by mohla snížit rychlost či obtížnost, když by byl hodně unavený, nebo by navrhla, zda si nechce dát pauzu.

Druhým způsobem by bylo další zpracování dat vývojáři her. Ti by na základě znalosti reakce hráčů na určité herní situace mohli ladit herní zážitky lépe na míru. Údaje o vzrušení hráčů na dané situace se však dají využívat taky pri navrhování monetizačních modelů, tedy různých in-game plateb a mikrotransakcí. To už je ta méně líbivá stránka zpracování biometrických informací.

Líbí se vám představa ovladače, který změří vaše herní nadšení, streš či únavu?

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama