Vyšla česká herní pecka Kingdom Come: Deliverance. První recenze ji chválí i kritizují. Za co?

Dlouho očekávaná hra od českého studia Warhorse je na světě. Jaké jsou recenze?
Kingdom Come Deliverance
Kingdom Come Deliverance
Warhorse Studios

Takové pozdvižení nebylo kolem české videohry od vydání první a dnes už legendární pecky Mafia, za kterou stál zčásti stejný tým v čele s excentrickým Danielem Vávrou. Kingdom Come si prošlo dlouholetým vývojem, který nakopla také částka 36 milionů korun vybraná celosvětově přes platformu Kickstarter.

Realistické RPG zasazené do českých zemí na začátku 15. století už hrají hráči a několik dní také recenzenti herních magazínů, z nichž mnoho už uveřejnilo recenze. Jak si v nich česká hra vede?

Na serveru Metacritic má v době vydání článku hra solidní metaskóre 75 bodů ze 14 recenzí. Hráči ji zatím hodnotí známkou 7.6 z deseti. Povedenou hru podle očekávání sráží hlavně bugy, nedodělky a technické problémy. Shrnuli jsme v kostce, co recenzentí chválí a na co si naopak stěžují.

KLADY

– nejlépe a nejdetailněji zpracovaný středověk, jaký se kdy objevil ve videohrách

– realistická a přitom krásná grafika – prvotřídní nasvětlení a simulace počasí

– živoucí svět, který reaguje na hráčovy činy a on si za ně nese následky

– nevodí za ručičku, mapa ukazuje pouze přibližnou polohu questů, hráč se musí ptát a zkoumat herní svět; zrychlené cestování nefunguje jako teleportace, ale může se při něm leccos přihodit 

– silná story – hlavní osou je sice klasický příběh pomsty, ale jinak se vyhýbá hrdinským klišé, je vyprávěn s filmovým rozmachem a má mnoho zajímavých postav i emocionálních momentů 

– skvělé dialogy a namluvení – rozhovory jsou přirozené, mají dobový slang a humor; navíc jsou kvalitně namluvené 

– exkurze do časů bouřlivého období vlády Václava IV. doplněná o encyklopedii se zajímavými a historicky podloženými fakty

– hlavní hrdina Jindřich (Henry) – zpočátku se sice jeví jako necharismatický jouda, ale to je záměr tvůrců, aby si postava mohla postupně získat respekt ve hře i u samotného hráče

– komplexní soubojový systém, který vyžaduje učení, taktiku a rozvahu

– rozhodni se sám – hra sice není tak rozvětvená, jak tvůrci původně slibovali, přesto je míra svobody k řešení úkolů nevídaná

– nutno řešit oblečení, opotřebení zbraní, stravu, únavu atd., atd.

– herní mapa sice nedosahuje rozlohy těch největších her, ale je propracovaná a plná obsahu

– RPG systém – postava se trénuje sama skrze činnosti, které nejčastěji vykonává, to vše dopňuje zajímavý systém perků vylepšující některé vlastnosti a jiné zase omezující

– výtečný soundtrack od Jana Valty – orchestrální hudba snese podle recenzentů srovnání s nejlepšími herními i filmovými soundtracky

ZÁPORY

– hra je plná bugů, které první velký patch ani zdaleka nevyzobal a které už brzy začnou v zábavných klipech plnit YouTube 

– systém ukládání – hra se automaticky ukládá jen na začátku misí a při spánku (ve vlastní posteli!), jinak je nutný speciální a dost vzácný lektvar Sejvovice – v kombinaci s obtížností soubojů a momentální neodladěností celé hry jde o dost kruté řešení 

– nestabilní výkon – přestože je slušně hratelná i na starších sestavách, FPS kolísá i na těch nejsilnějších, takže problém není jen v nastavení detailů 

– doskakující objekty a textury, speciálně na konzolíc, a to i během příběhových animací

– lineární úvod – široké možnosti herního světa se naplno otevřou až po mnoha hodinách hraní, které fungují coby příběhový tutorial

– pěstní souboje – nevyvážené a otravné souboje beze zbraní, které často trvají i dlouhé minuty

– krátké, ale neustálé nahrávání dialogů – pokud si rádi povídáte, k čemuž vás hra tak trochu nutí, budou vás černé obrazovky za chvíli strašit

– zastaralé animace – zde hra viditelně ztrácí za těmi nejdražšími AAA tituly – trhané, nenavazující a zkorpnělé pohyby NPCs, občas haprující mimika

–- hromadné souboje – i při nejlepší snaze vývojářů to často bývá zmatek, obzvlášť ve stísněných a členitých prostorech 

– jízda na koni – ovládání má k dokonalosti daleko; občas se kůň zasekne o nepatrnou nerovnost nebo se prostě ztratí a nejde přivolat

–- hardcore přístup – někdo ocení, že hra simuluje i plesnivění chleba v torně nebo zděšené výrazy okolí při pohledu na vaši zkrvavenou halenu; běžné hráče však za chvíli začne tak komplexní simulace otravovat

Už hru hrajete? A jaké jsou zatím vaše dojmy?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama