První novináři jsou z Xboxu Series X nadšení. Je prý neskutečně výkonný a tichý

Posun v rychlosti doplňuje možnost přepínat plynule mezi více spuštěnými hrami.
Xbox Series X
Xbox Series X
Microsoft / koláž

reklama

Vybraní zahraniční novináři už dostali k testování nový Xbox Series X s několika předinstalovanými hrami, které sice ještě nevznikly přímo pro next-gen konzoli, ale lze na nich otestovat posun oproti stávajícímu Xboxu. Testy ukázaly, že je skutečně značný.

Třetinové nahrávací časy

Veškeré nahrávací obrazovky se u nového Xboxu zkrátily minimálně na polovinu oproti dnešnímu nejvýkonnějšímu Xboxu One X. Ve spoustě her dokonce nové SSD osekalo čekání až na 20 procent původního času. Týká se to i samotného spuštění konzole jak z úplně vypnutého stavu, tak ze standby módu.

Srovnání nahrávacích časů vybraných her u Xboxu Series X a Xboxu One X
Autor: Gamespot Srovnání nahrávacích časů vybraných her u Xboxu Series X a Xboxu One X

Quick Resume

Novináři testovali taky novou funkci Quick Resume, která umožní mít spuštěných více her najednou a plynule mezi nimi přepínat. Xbox Series X takhle udrží v paměti v průměru šest her – závisí na jejich optimalizaci. Minimálně má jít o tři hry.

Přepnutí mezi nimi není instantní, trvá zhruba 6 až 8 sekund, ale hráč vždy skočí přímo tam, kde předtím skončil, bez nutnosti hru znovu spouštět a nahrávat uloženou pozici. Vše funguje dokonce i poté, co Xbox uspíte a zase aktivujete. „Tahle funkce skutečně zásadně mění pravidla hry a ve spojení s ohromnou knihovnou Game Pass dává totální smysl,píše Gamespot.

Takřka dvojitý výkon ve většině her

Grafický výkon rozsáhlým způsobem rozpitval tým Digital Foundry a vše shrnul v článku na stránkách Eurogamer.net. Všechny skutečně náročné hry, které na Xboxu One X trpěly trhaností či dočasně dynamicky snižovaly rozlišení, zvládá nový Xbox zcela plynule ve 4K při 60fps, přičemž má ještě výkonností rezervu, kterou můžou odemknout vývojáři her poté, co vydají aktualizaci – třeba pro nové grafické efekty či odemknutí ještě vyšší frameratu.

V případě GTA IV taky otestoval efekt automatického HDR dopočítávaného umělou inteligencí. Až na pár detailů ho chválí. „Microsoft neumožní zapnout automatické HDR u her, kde nemá požadovaný efekt, ale jistě bude zajímavé ho otestovat na dalších titulech,“ konstatuje Digital Foundry.

Vrátit se ze Series X zpátky na Xbox One X bylo fakt bolestivé... jako přejít z rychlého kabelového internetu zpátky k vytáčenému připojení... Všechny hry na něm byly znatelně rychlejší a plynulejší a to ani nebyly speciálně optimalizované,“ píše Tom Warren ve shrnujícím článku na The Verge.

Zajímavá fakta vytažená z testů:

  • pro instalování her bude na 1 TB úložišti k dispozici 802 GB místa, zbytek zabírají systémové soubory; při dokoupení externí SSD karty na ní bude k dispozici 920 GB
  • recenzenti z IGN, Gamespotu i Ars Technica se shodují, že jde možná zatím o nejtišší Xbox s opravdu efektivním chlazením; roztočily však starší hry jeho ventilační systém opravdu naplno?
  • změny na novém gamepadu jsou minimální, poznáte hlavně přilnavější povrch triggerů, tužší a klikavější směrový kříž; Elite 2 Controller je stále nedostižný a dle testů funguje s novým Xboxem bezchybně
  • funkce Quick Resume – Microsoft slibuje, že půjde přepínat minimálně mezi třemi hrami; Ars Technica při testování dokázala přepínat až mezi dvanácti staršími tituly 

Co říkáte na první testy nového Xboxu Series X? 

reklama

reklama