YouTube, Facebook nebo Netflix budou muset nabízet 30 procent pořadů z EU

Evropský parlament schválil novou směrnici, která má pomoci tlačit evropskou kulturu a zábavní průmysl.
Všechny online videoslužby budou muset na území EU nabízet 30 procent evropského obsahu.
Všechny online videoslužby budou muset na území EU nabízet 30 procent evropského obsahu.
iStock.com / koláž
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nová směrnice požaduje po všech audiovizuálních platformách, aby od roku 2020 nabízely minimálně 30 procent obsahu pocházejícího z EU. Úprava se bude týkat všech streamovacích služeb i sociálních sítí nabízejících videoobsah – to znamená např. YouTube, Facebook, HBO GO, Netflix, ale i televizních webů, jakým je také iPrima.cz.

Novelu už schválili na zasedání ve Štrasburku poslanci Evropského parlamentu. Aby vešla v platnost, musí ještě projít Radou. Pak dostanou jednotlivé země v EU termín 21 měsíců, aby nařízení uplatnily ve své legislativě.

Nařízení má primárně podpořit evropskou kinematografii a televizní tvorbu. Provozovatelé velkých mezinárodních videoslužeb tak budou muset natáčet či nakupovat pořady také v evropských zemích a jejich diváci dostanou více lokálního obsahu. Opatření mohou jednotlivé země zmírnit, pokud nebude podmínkám možné dostát nebo u serverů s nízkou sledovaností.

Směrnice taky ukládá provozovatelům online videoobsahu povinnost okamžitě mazat videa podněcující k násilí a nenávisti a reguluje reklamu v dětských programech – v nich omezuje propagaci nezdravého jídla nebo nápojů a zakazuje reklamu na cigarety a alkohol.

Co říkáte na nové nařízení? Máte třeba nějaký oblíbený evropský seriál? Chtěli byste jich více?

Reklama
Reklama