Chci být letadlo! Mercedes dostal monstrózní křídlo

Hranice mezi tuningem, který je k něčemu dobrý, a tuzingem, který je i jako okrasa špatný, je zatraceně tenká. Dokazuje to i tento Mercedes-Benz CLS 55 AMG.
Chci být letadlo! Mercedes dostal monstrózní křídlo
Chci být letadlo! Mercedes dostal monstrózní křídlo
MDKSuperCars
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Konkrétně jde o první generaci CLS, které v roce 2004, kdy spatřilo světlo světa, znamenalo malou revoluci. Manažeři, kteří byli zvyklí na luxusní a velké sedany značky Mercedes-Benz, najednou dostali možnost pořídit si velký, luxusní, ale také zatraceně stylový a ostrý vůz. A prodeje jejich nadšení jen potvrzovaly. Dnes, tedy o 13 let později, už první generace CLS není tak drahá, a i ve verzi AMG vcelku dostupná. A to nahrává různým úpravcům.

Mezi ně patří i majitel jednoho CLS AMG, který ho přestavěl na závodní bestii s neuvěřitelným zadním přítlačným křídlem. Autu přezdívá létající banán, což je vlastně asi nejvýstižnější. Autu kromě křídla přidal vzduchový podvozek, nová kola a silnější brzdy. Pod kapotou by dle všeho měl být standardní, kompresorem posílený agregát o objemu 5,4 litru, který se chlubí výkonem 476 koní a točivým momentem 700 Nm. Díky tomu umí CLS AMG zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximální rychlost je omezená na 250 km/h.

Právě tato úprava, byť kombinuje funkci i styl, je podle nás opravdu přesně na hraně, která stojí mezi tuningem a tuzingem. Ale obě tyto verze úprav jsou velmi subjektivní, takže se zeptáme vás. Poznáte tu tenkou hranici a existuje vůbec něco jako funkční tuning? Dejte nám vědět.

Reklama
Reklama