Driftující Opel? Insignia dostane pohon všech kol Focusu RS

Zbrusu nová Insiginia nejen dobře vypadá, ale podle všeho také dobře pojede. A na sněhu by s ní dokonce mohla být i nějaká ta zábava. Dostane totiž chytrý pohon všech kol.
Dostane nová Insignia driftovací režim?
Dostane nová Insignia driftovací režim?
OPEL

reklama

Firmu GKN Driveline nejspíš neznáte, její produkty ale určitě ano. Stojí totiž za systémem pohonu všech kol Twinster AWD, který do značné míry stojí za úspěchem a jízdními vlastnostmi skvělého Focusu RS. Mezi zákazníky britské společnosti ale patří třeba i Range Rover, který technologii využívá pro svůj všestranný a i v terénu velmi schopný Evoque.

Nyní se do této společnosti zařadí také přicházející generace Opelu Insignia a je proto šance, že přinejmenším vrcholné provedení OPC by mohlo umět - v rámci možností a primárně na kluzkém povrchu - i driftovat. Zda se do Insignie dostane i speciální Drift Mode po vzoru Focusu RS, to však zatím jisté není.

Chytré a kompaktní AWD

Pohon všech kol Twinster se opírá o modul, který pomocí dvojice spojek připojuje zadní nápravu. Zatímco první spojka se stará o rozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravou, druhá výkon dělí mezi kola zadní nápravy, a to zcela nezávisle. Systém je jednak poměrně kompaktní a navíc na základě mnoha dat umožňuje udržet neutrální chování vozu i v krajních situacích.

Insignia také získá volič jízdních režimů, který bude například v módu Sport přeposílat větší část točivého momentu na vnější zadní kolo. Tím autu pomáhá lépe zatáčet a rychleji reagovat na povely volantu. A protože důležitá je v dnešní době také úspornost, umí Twinster v ekologickém režimu zadní nápravu i zcela odpojit, když zrovna není potřeba.

reklama

reklama