Elektrická Škoda se odhaluje. Ujede až 500 kilometrů

Každá čtvrtá Škoda prodaná v Evropě má být v roce 2025 elektrická. V Číně dokonce každá třetí. Zasloužit se o to má celá flotila plně elektrických škodovek, které značka představí v dalších letech.
Škoda Vision E poprvé představena.
Škoda Vision E poprvé představena.
Škoda Auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro českou automobilku právě začala doba elektrická. Odhalila vzhled konceptu Vision E, který se stane základem pro první elektromobil Škoda. Živě se koncept představí už v dubnu na autosalonu v Šanghaji a v roce 2020 se dočkáme produkční verze. Ještě o rok dříve, v roce 2019, na trh dorazí také model Superb ve verzi plug-in hybrid. Celkem má být v roce 2025 v nabídce Škody pět modelů v různých segmentech poháněných pouze elektřinou.

Dojede z Prahy do Ostravy a řídí se sama

Studií Vision E nabízí automobilka poprvé konkrétní vhled do svého pojetí individuální mobility budoucnosti. Vůz se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 225 kW ujede až 500 kilometrů na čistě elektrický pohon a síla putuje na všechna čtyři kola. Maximální rychlost činí 180 km/h. Sportovně střižené pětidveřové SUV-kupé je dlouhé 4645 milimetrů, široké 1917 milimetrů a 1550 milimetrů vysoké. Dlouhý rozvor 2850 milimetrů tradičně značí důraz na velký vnitřní prostor.

Studie Vision E, ze které vzejde první elektromobil Škoda.
Autor: Škoda Auto Studie Vision E, ze které vzejde první elektromobil Škoda.

Koncept je také přípravou Škody na autonomní řízení. Podle odhadů značky bude již v roce 2030 zhruba 15 procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Vision E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. To znamená, že se umí automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich.

Bez elektřiny to nepůjde

Automobilky se sice snaží bojovat se stále přísnějšími emisními limity, v podstatě ale jen hrají o čas. A velmi brzy, nejdéle do pěti až deseti let, narazí na hranici, když už cíle politiků nedokážou splnit jinak než s pomocí elektromobilů. Takže pokud jde o budoucnost, nemají v podstatě na výběr a uvědomuje si to zjevně i Škoda. Elektromobily bude muset prodávat, ať chce, nebo ne, a bude jich muset prodat hodně. Výhodou je její síla v Číně, kde jsou elektrická auta vnímána jinak než v Evropě a poptávka velmi rychle roste.

Kompaktní crossover dostal splývavou záď.
Autor: Škoda Auto Kompaktní crossover dostal splývavou záď.

Škoda podle všeho bude chtít i u elektrických modelů zachovat své hlavní přednosti tak, aby to byly typické škodovky. Nabídnou velký prostor pro lidi i zavazadla (i díky zcela rovné podlaze elektromobilů), rozumnou cenu, dobrou výbavu a charakteristický design.

Reklama
Reklama