Elektrická Škoda se odhaluje. Ujede až 500 kilometrů

Každá čtvrtá Škoda prodaná v Evropě má být v roce 2025 elektrická. V Číně dokonce každá třetí. Zasloužit se o to má celá flotila plně elektrických škodovek, které značka představí v dalších letech.
Škoda Vision E poprvé představena.
Škoda Vision E poprvé představena.
Škoda Auto

reklama

Pro českou automobilku právě začala doba elektrická. Odhalila vzhled konceptu Vision E, který se stane základem pro první elektromobil Škoda. Živě se koncept představí už v dubnu na autosalonu v Šanghaji a v roce 2020 se dočkáme produkční verze. Ještě o rok dříve, v roce 2019, na trh dorazí také model Superb ve verzi plug-in hybrid. Celkem má být v roce 2025 v nabídce Škody pět modelů v různých segmentech poháněných pouze elektřinou.

Dojede z Prahy do Ostravy a řídí se sama

Studií Vision E nabízí automobilka poprvé konkrétní vhled do svého pojetí individuální mobility budoucnosti. Vůz se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 225 kW ujede až 500 kilometrů na čistě elektrický pohon a síla putuje na všechna čtyři kola. Maximální rychlost činí 180 km/h. Sportovně střižené pětidveřové SUV-kupé je dlouhé 4645 milimetrů, široké 1917 milimetrů a 1550 milimetrů vysoké. Dlouhý rozvor 2850 milimetrů tradičně značí důraz na velký vnitřní prostor.

Studie Vision E, ze které vzejde první elektromobil Škoda.
Autor: Škoda Auto Studie Vision E, ze které vzejde první elektromobil Škoda.

Koncept je také přípravou Škody na autonomní řízení. Podle odhadů značky bude již v roce 2030 zhruba 15 procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Vision E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. To znamená, že se umí automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich.

Bez elektřiny to nepůjde

Automobilky se sice snaží bojovat se stále přísnějšími emisními limity, v podstatě ale jen hrají o čas. A velmi brzy, nejdéle do pěti až deseti let, narazí na hranici, když už cíle politiků nedokážou splnit jinak než s pomocí elektromobilů. Takže pokud jde o budoucnost, nemají v podstatě na výběr a uvědomuje si to zjevně i Škoda. Elektromobily bude muset prodávat, ať chce, nebo ne, a bude jich muset prodat hodně. Výhodou je její síla v Číně, kde jsou elektrická auta vnímána jinak než v Evropě a poptávka velmi rychle roste.

Kompaktní crossover dostal splývavou záď.
Autor: Škoda Auto Kompaktní crossover dostal splývavou záď.

Škoda podle všeho bude chtít i u elektrických modelů zachovat své hlavní přednosti tak, aby to byly typické škodovky. Nabídnou velký prostor pro lidi i zavazadla (i díky zcela rovné podlaze elektromobilů), rozumnou cenu, dobrou výbavu a charakteristický design.

reklama

reklama