Fabii už koupíte jen s tříválci. Dostala i kupu asistentů

Škoda postupně modernizuje své modely a přidává také moderní technologie. Po odhalení nové Octavie ve všech jejích podobách, nového Rapidu a malého Citigo přišlo na řadu i omlazení motorů pro model Fabia.
Škoda Fabia dostala nové motory
Škoda Fabia dostala nové motory
Škoda Auto

reklama

Jak se zdá, škodovka jde dál cestou downsizingu. Fabia totiž pod kapotu místo čtyřválce 1.2 TSI, který byl nabízen naladěný buď na 70, nebo 110 koní, dostala už jen tříválce. Jde o litrové TSI, které automobilka naladila na dvě výkonnostní varianty. První disponuje 90 koňmi výkonu a 160 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tato motorizace v hatchbacku za 10,6 sekundy, kombi na to pak potřebuje 10,8 sekundy. Maximální rychlost se zastaví na hodnotě 185 km/h v případě krátké Fabie a na hodnotě 187 km/h v případě kombi.  

Druhá výkonnostní verze nabídne 110 koní a točivý moment 200 Nm. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit za 9,5 sekundy v případě verze hatchback a 10,5 sekundy v případě verze kombi. Tato silnější verze je navíc v nabídce jak s manuální, tak automatickou převodovkou DSG.

Nový tříválec pro Škodu Fabia
Autor: Škoda Auto Nový tříválec pro Škodu Fabia

 

Asistenční systémy jako ve vozech vyšších tříd

Škoda Fabia do vínku dostala opravdu slušnou nabídku různých asistenčních systémů. Vedle šesti airbagů, elektronické kontroly stability a elektronické uzávěrky diferenciálu XDS+ je od výbavy Ambition standardně k dispozici také Front Assist (asistent pracující na bázi radaru snižující riziko kolizí) s integrovanou funkcí nouzové brzdy, která vůz v případě hrozící kolize zastaví. Pro nové tříválcové verze je k dispozici také adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC). Ten udržuje až do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou.

Nechybí ani multikolizní brzda, která auto po nehodě automaticky zabrzdí, aby nedošlo k následným kolizím, ale také třeba identifikace únavy řidiče Driver Alert, která rozpozná polevující pozornost řidiče a varuje jej. Při rozjezdu do stoupání zase pomáhá asistent pro rozjezd do kopce.

Pokud vás novinka zaujala, pak vás určitě bude zajímat, že v nabídce se u nás objeví ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a také jako akční model Trumf. Chybět by neměla ani sportovně laděná varianta Monte Carlo. 

reklama

reklama