GALERIE: Ferrari F50 v plné kráse. Tímhle jezdil Mike Tyson

Překonat odkaz ikonického Ferrari F40 bylo téměř nemožné, přesto si F50 své místo v historii rozhodně zaslouží. Jedno je aktuálně na prodej a díky tomu si ho můžeme prohlédnout do všech detailů.
Ferrari F50 s pořadovým číslem 73 vlastnil boxer Mike Tyson.
Ferrari F50 s pořadovým číslem 73 vlastnil boxer Mike Tyson.
RM Sotheby's

reklama

Na první pohled vypadá Ferrari F40 jako mnohem exotičtější kousek, ve skutečnosti je ale vzácnějším autem právě F50. Zatímco "čtyřicítek" se v letech 1987 až 1992 vyrobilo přes 1300 kusů, v případě nástupce to bylo pouhých 349 vozů. Fantastický dvanáctiválec 4,7 litru má původ v závodech F1, točí až 8500 otáček a nabízí výkon 520 koní a točivý moment 470 Nm. To vše s manuální převodovkou, pohonem zadních kol a při hmotnosti, která nedosahuje ani 1400 kilogramů.

Stejně jako u F40, i v případě F50 udávalo Ferrari maximální rychlost přes 200 mil v hodině. Uvádí se však, že v praxi se jí ani u jednoho z aut naměřit nepodařilo, alespoň ne mimo Itálii. O těch pár mil v hodině navíc ale zase tolik nejde, důležitější je zrychlení z nuly na 100 km/h pod 4 sekundy a sprint na 210 km/h za 13,6 sekundy.

Boxer, co má vkus

Krásné detaily Ferrari F50 si na fotkách můžeme vychutnat díky aukční síni RM Sotheby's, která aktuálně prodává vůz s pořadovým číslem 73. Zajímavostí je, že jeho majitelem byl i slavný boxer Mike Tyson, nejmladší šampion těžké váhy, který dokázal získat tituly v soutěžích všech hlavních organizací. Koupil si ho v roce 1995, za několik let s ním však najezdil pouze 4900 mil. Ani další majitelé pak na tachometr mnoho nepřidali.

Aktuálně má vůz najeto 5694 mil a prodejce uvádí, že se nikdy nedočkal drsného zacházení, takže je ve špičkovém stavu. Na jednu stranu je to tedy nádherně zachovalý poklad z automobilové historie, na druhou stranu je však škoda, že nikdy nepoznal pořádnou jízdu. Do aukce zamíří 11. března a cena se odhaduje v rozmezí 2,2 a 2,4 milionu dolarů, tedy v přepočtu až 61,5 milionu korun.

reklama

reklama