GALERIE: Na prodej je fantastická kolekce vzácných Porsche

Ceny zajímavých Porsche jsou dnes astronomické. Není proto divu, že se hodnota těchto čtyř pozoruhodných strojů blíží ke 150 milionům korun. Jsou to totiž skutečné legendy.
Porsche 911 GT1 Strassenversion z roku 1998.
Porsche 911 GT1 Strassenversion z roku 1998.
Mathieu Heurtault / Gooding & Company

reklama

Na prodej bude čtyřka krásných Porsche letos v březnu v rámci aukce Gooding & Company. Podívat se však můžeme už nyní a je na co se dívat. Tahle extrémní auta totiž zastupují výběr toho nejlepšího z dílny německé automobilky za posledních 20 let. Všechna stojí na půl cesty mezi závodními a silničními stroji a jsou ve skvělém stavu. Jaké stroje si to v galerii můžete prohlédnout? Začneme těmi nejmladšími...

Porsche 997 GT3 RS 4.0 z roku 2011

V době jeho představení šlo o naprostý vrchol mezi všemi verzemi Porsche 911. Fantastický čtyřlitrový boxer byl dokonce vůbec největším motorem, jaký se kdy dostal pod kapotu sliniční devět set jedenáctky. Přestože jde o atmosférický motor, i bez turba je jeho výkon 500 koní a točí až 8250 otáček. Při hmotnosti jen 1370 kilogramů dokázala GT3 RS 4.0 zrychlit z nuly na stovku za 3,6 sekundy a uhánět rychlostí 310 km/h. Vzniklo jen 600 těchto polozávodních strojů, které s ohledem na hmotnost nemají ani rádio.

Porsche 997 GT2 RS z roku 2011

Zběsilost na kolech. Plochý šestiválec o objemu 3,6 litru se dvěma turby produkuje neskutečných 620 koní a dokáže snadno pokořit 320 km/h. Oproti Porsche 911 Turbo shodila tato verze přes 200 kilogramů. Řidičsky velmi náročný stroj vznikl pouze v počtu 500 kusů, a přestože od té doby uběhlo jen pět let, jeho cena se mezitím téměř ztrojnásobila.

Porsche 911 GT1 Strassenversion z roku 1998

Nejextrémnější Porsche 911 ze všech, "civilní" verze závodního speciálu GT1, který vyhrál desítky závodů včetně Le Mans. Porsche pro potřeby homologace vytvořilo jen 25 těchto strojů pro své nejlepší zákazníky. S přeplňovaným plochým šestiválcem 3,2 litru a hmotností 1150 kilogramů dokázaly zrychlit z nuly na 200 km/h za 10,5 sekundy. Výkon silniční verze byl kolem 550 koní a k řazení slouží šestistupňový manuál. 

Porsche 964 Turbo S Leichtbau z roku 1993

Leichtbau znamená odlehčený, což vás asi u auta na tomto seznamu už nepřekvapí. U tohoto auta Porsche vůbec poprvé zkombinovalo snižování hmotnosti s turbem pro produkční verzi 911, jde tedy vlastně o duchovního předchůdce GT2. Výkon přes 380 koní stačil ke sprintu na stovku za 4,7 sekundy a maximálce 290 km/h. Odlehčení padla za oběť zadní sedadla, většina odhlučnění, klimatizace, elektrické ovládání oken a dokonce i zámků. Naopak přibyl karbon a tenká skla, což dohromady znamenalo úsporu 180 kilo a celkovou hmotnost 1290 kg. Celkem vzniklo 86 aut.

reklama

reklama