GALERIE: Nové BMW 5 Touring odhaleno. Prohlédněte si ho

Sportovně střižených manažerských kombíků není nikdy dost. Nové BMW 5 se nyní konečně představilo také ve verzi Touring, která navazuje na sedan odhalený už loni na podzim.
Nové BMW řady 5 ve verzi kombi.
Nové BMW řady 5 ve verzi kombi.
BMW

reklama

BMW 5 Touring bylo podle automobilky vyvinuto speciálně pro evropský trh, kde se posledních 25 let těší velké oblibě. Naživo se vůz poprvé ukáže až v březnu na autosalonu v Ženevě, již nyní se však můžete podívat na kompletní fotogalerii a také velkou sadu jízdních i statických záběrů.

S délkou 4,943 metru, šířkou 1,868 metru, výškou 1,498 metru a rozvorem 2,975 metru rozhodně nejde o malé auto, díky lehkým materiálům jako je hliník, hořčík nebo pevnostní ocel však vůz mezigeneračně zhubl až o 100 kilogramů podle zvolené verze. Objem zavazadlového prostoru vzrostl na 570 až 1700 litrů a také užitečná hmotnost se zvýšila o 120 kilogramů na současných 730 kilo.

Přejmenované motory s větším výkonem

Pokud máte stejně jako my rádi benzín, už základní verze 530i (namísto dosavadní 528i) na silnici určitě neudělá ostudu. Dvoulitrový turbomotor má 252 koní a točivý moment 350 Nm, což stačí ke zrychlení na 100 km/h kolem šesti sekund. U nafťáků je základem model 520d s výkonem 190 koní a velmi slušnou maximálkou 237 km/h.

Benzínový model 535i nyní nahrazuje nové označení 540i, kde pod kapotou najdete posílený třílitrový šestiválec s turbem. Místo 306 má celých 340 koní, točivý moment 450 Nm a rychlost 100 km/h zdolá za 4,8 sekundy. Fandíte-li spíš rychlým dieselům, můžete dostat třílitrový šestiválec z modelu 730d, který má výkon 265 koní a masivních 620 Nm točivého momentu.

Později na trh nová "pětka" dorazí také v osmiválcovém provedení M550i xDrive, které ve sprintu na stovku dokonce pokoří vrcholnou M5 předchozí generace - trvá jen rovné 4 sekundy. Osmiválec 4,4 litru se dvěma turby má 462 koní a 650 Nm, bohužel už však tuto verzi koupíte pouze jako čtyřkolku.

Prémiová výbava

V novém kombíku dostanete vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky již ve standardní výbavě. Stejně tak již v základu najdete kompletní sadu LED světel. Připlatit se ovšem vyplatí za skvěle fungující adaptivní LED světlomety s dosahem až 500 metrů, které umí automaticky tlumit část světelného kuželu tak, aby neoslňovaly ostatní řidiče, ale zároveň zůstaly zapnuté.

Barevný head-up displej se představí již ve třetí generaci, která má o 70 procent větší projekční plochu s plným rozlišením. Asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje až do rychlosti 210 km/h, chytrý tempomat zase sám upravuje rychlost podle aktuálních předpisů. Další asistenti zahrnují pomoc při vyhýbacím manévru, varování před vozidly ze strany, aktivní ochranu před nárazem z boku nebo systém, kdy se propojené vozy BMW vzájemně varují před nebezpečím.

V rámci volitelné výbavy jsou k mání aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, aktivní řízení Integral Active Steering i v kombinaci s pohonem všech kol xDrive nebo o centimetr snížený sportovní podvozek.

 

Pokud patříte spíše mezi příznivce klasických manažerských sedanů, podívejte se na galerii a podrobnou specifikaci základní karosářské verze, kterou BMW představilo už před časem.

reklama

reklama