GALERIE: Takhle se dělal tuning Ferrari před 25 lety

Když chce dnes nějaký úpravce zaujmout, musí zpravidla na už tak obrovské či jinak extrémní auto navěsit nějaký divoký bodykit, přidat gigantické křídlo, masivní kola a pokud možno i zářivý lak nebo zběsilý interiér sestavený z kůže alespoň deseti exotických zvířat. V roce 1992 však byla trochu jiná doba a právě z ní pochází i Ferrari 348 TB, které upravila japonská firma Iding-Power.
Standardní Ferrari 348 mělo uprostřed uložený osmiválec 3,4 litru, který nabízel z dnešního pohledu poněkud skromný výkon 300 koní. Stačilo to ovšem na maximální rychlost 275 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 5,6 sekundy. V kombinaci s manuální převodovkou, pohonem zadních kol a přímočarou mechanikou však jízda v něm byla bezpochyby zážitek - recenzenti časopisu EVO dokonce řízení ve 348 před časem označili za to nejlepší, s jakým se kdy setkali.
Majitel však chtěl od auta ještě mnohem víc a japonský tuner mu vyhověl. Motor nahradil větší osmiválec 3,7 litru o výkonu celých 420 koní, přibyla lehká závodní kola, zakázkové skořepinové sedačky, karbonový zadní spoiler, šestibodové pásy, ochranný rám a pouze dílčí změny na karoserii. Ano, tuningem se v tomto případě rozuměla faktická přestavba na závodní stroj. Jezdit musí fantasticky a v chystané aukci si zřejmě brzy najde nového majitele.