Jde to i bez turba. Strhující Lamborghini Aventador S

Ještě víc síly, červené pole až v 8500 otáčkách, větší přítlak, lepší aerodynamika, natáčení všech kol a pořád žádná turba. Lamborghini oživuje stárnoucí Aventador novou verzí S.
Lamborghini Aventador S s dvanáctiválcem si vystačí i bez turba.
Lamborghini Aventador S s dvanáctiválcem si vystačí i bez turba.
Lamborghini

reklama

Nástupce Murcielaga je s námi už bezmála šest let, a tak si zaslouží pořádný upgrade. Pořád však udělá radost i staromilcům. Nové Lamborghini Aventador S stále pohání atmosférický dvanáctiválec 6,5 litru, nyní však produkuje 740 koní (o 40 více), má točivý moment 690 Nm a červené pole se posunulo ze 8350 na 8500 otáček. Jestli milujete atmosférické motory, nic moc lepšího nejspíš na světě nenajdete.

Vůz dostal modernější a agresivnější vzhled, především v přední části. Ta má nyní údajně o 130 procent lepší přítlak. O výrazně zlepšení aerodynamiky v zadní části se pak stará nové křídlo se třemi různými polohami. Nový je také výfukový systém, který je o pětinu lehčí než ten stávající. Sílu motoru na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový automat.

Zatočí i zadní kola

Hmotnost se nicméně proti současnému modelu nijak nezměnila a drží se solidní hodnoty 1575 kilogramů. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne Aventador S za 2,9 sekundy, maximální rychlost je 350 km/h. Poprvé se na sériově vyráběném Lamborghini objevuje natáčení všech kol, které má poskytnout větší hbitost v nízkých a středních rychlostech a naopak více stability v těch vyšších. To si samozřejmě vyžádalo také změny v nastavení podvozku a softwaru. Karbon keramické brzdy najdete už v základu.

A cena za to všechno? Pro Evropu byla stanovena na 281 555 eur bez daně, tedy 7,6 milionu korun. Pro zajímavost, ve Velké Británii vyjde v přepočtu asi o 300 tisíc korun levněji, v USA pak bude stát 11 milionů včetně daně.

reklama

reklama