Kupte si Mercedes CLK. Stojí víc než dvě LaFerrari

I po téměř 20 letech vypadá jako z jiného světa. Je brutální, extrémní a také pořádně vzácný. Silniční Mercedes-Benz CLK GTR se neztratí ani mezi nejdražšími hypersporty dneška.
Silniční verze závodního Mercedes-Benz CLK GTR.
Silniční verze závodního Mercedes-Benz CLK GTR.
Mercedes-Benz

reklama

Mercedes-Benz CLK GTR je bezpochyby jeden z nejšílenějších supersportů, jaké kdy vznikly. A nijak nezakrývá, že jeho hlavním cílem byly okruhové závody. V roce 1997 se úspěšně zapojil do bojů v mistrovství FIA GT a později také v závodě Le Mans. Pro homologační účely vzniklo pouze 26 silničních verzí, které zůstaly až neuvěřitelně věrné původním závodním speciálům. A právě díky tomu jsou tak přitažlivé, protože možnost letět něčím takovým po běžné silnici je prostě ohromně lákavá.

Objem dvanáctiválce se pro silniční účely zvýšil ze šesti litrů na 6,9 litru, výkon přesáhl 600 koní a točivý moment 775 Nm. Díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost je dodnes ohromujících 344 km/h. Svého času byl vůz dokonce zapsán v Guinessově knize rekordů jako nejdražší produkční auto s cenou přes 1,5 milionu dolarů.

V aukcích se tento model neobjevuje vůbec často, takže je to vždy výjimečná událost. Aktuálně ho nabízí JamesEdition za ohromujících 2,5 miliou euro (66 milionů korun), což by stačilo k pořízení hned několika nejdražších supersportů současné produkce. Vůz má najeto 2900 kilometrů, na nabídce je nicméně zajímavé, že pod kapotou je údajně osmiválec. Ten se ve vozech skutečně objevil a měl podobné parametry jako dvanáctiválec, byl však určený pro závodní verze pro LeMans.

reklama

reklama