Legenda se vrací. McLaren pracuje na nástupci modelu F1

Na světě není zase tolik aut, která se stala opravdovými legendami. Jistě se mezi ně však řadí McLaren F1, umělecké dílo designéra Petera Stevense a konstruktéra Gordona Murraye.
Legenda se vrací. McLaren pracuje na nástupci modelu F1
Legenda se vrací. McLaren pracuje na nástupci modelu F1
Autocar

reklama

Model F1 je dnes zapsán do historie nesmazatelným písmem. Pohání ho před zadní nápravou uložený, atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Ten produkuje výkon 636 koní a točivý moment 651 Nm. Maximální rychlost se zastaví na neuvěřitelném čísle 386,5 km/h, přičemž F1 váží pouhých 1 138 kg. V devadesátých letech, tedy v době jeho největší slávy a vzniku, šlo o nejrychlejší sériově vyráběný vůz světa. Navíc je dodnes nejrychlejším sériově vyrobeným vozem s atmosférickým motorem.

A tahle legenda bude mít pokračovatele. Přesně v tom smyslu se vyjádřila divize McLaren Special Operations. Ta prý již pracuje na voze, který má svou siluetou a třímístným interiérem odkazovat na původní model F1. Jenomže už se nemá jednat o čistokrevný supersport. Novinka je oficiálně označována jako Hyper-GT a po dokončení má jít o nejluxusnější a nejdokonalejší vůz v historii McLarenu.

 

Třímístný interiér a spousta karbonu

Automobilka moc informací zatím do světa nevypustila. Víme, že se dočkáme třímístného interiéru, kdy řidič sedí vpředu uprostřed. Základem auta má být karbonový monokok a o pohon se bude starat zatím blíže nespecifikovaný hybridní systém. Už sám název napovídá, že půjde jak o vskutku rychlé auto, tak o pohodlné GT, které bude vhodné i na delší cesty.

Stejně jako předchůdce i Hyper-GT by měl mít výklopné dveře, které připomínají křídla. Podle dostupných informací vyrobí automobilka pouhých 106 kusů, což je stejný počet jako u původního F1. Všechny kusy jsou ale prý k dnešnímu dni již zamluveny a na nových majitelích tak zůstává jen vybrat barvu karoserie a materiály čalounění. Naživo bychom ho poprvé měli vidět v roce 2019.

[[nid:]]

reklama

reklama