Manuály a dvouspojky jsou mrtvé, tvrdí BMW

S odvážným tvrzením, které jistě nepotěší ani řidičské puristy, ani koncern Volkswagen, přišel vysoce postavený manažer BMW. Podle něj už nastává doba, kdy odzvoní nejen manuálům, ale i dvouspojkám.
Moderní automatická převodovka ve voze BMW.
Moderní automatická převodovka ve voze BMW.
BMW

reklama

Zrovna od BMW takové tvrzení trochu překvapí. Postupný odklon od manuálních převodovek k automatům je sice jasně patrný už mnoho let, ručně řazené převodovky však stále mají miliony fanoušků zejména mezi zákazníky sportovně zaměřených značek, kam BMW bezpochyby patří. Peter Quintus, viceprezident divize M pro prodej a marketing, se nicméně pro Drive nechal slyšet, že brzy bude světu aut dominovat už jen jediný typ převodovky.

Má jít o klasický automat s hydrodynamickým měničem, který tak na úplný okraj vytlačí nejen manuální převodovky, ale i další typy skříní jako jsou dvouspojky široce oblíbené například v rámci koncernu Volkswagen. Zbývá jim prý už jen několik let.

Jedna převodovka pro všechny

Důvody pro postupný konec manuálních převodovek jsou celkem jasné. Moderní automaty jsou rychlejší, nabízejí často i 7 a více rychlostí, umí dosáhnout lepší spotřeby i akcelerace a zákazníci jsou obecně pohodlnější. Podle Quintuse navíc manuální převodovky už brzy nedokáží ustát stále větší točivé momenty výkonných motorů, aniž by ztratily kvalitu řazení. Proto ani budoucí generace modelů M3 nebo M4 možná manuál vůbec nenabídnou.

Dvouspojky zase přicházejí své o hlavní výhody proti automatům, kterými jsou především nižší hmotnost a rychlejší řazení. Nejnovější generace automatických převodovek se jim umí v mnoha ohledech vyrovnat a jsou rok od roku chytřejší a rychlejší.

reklama

reklama