Mega Cruiser. Japonský konkurent Hummeru má styl

Pokud jste doposud neslyšeli o Toyotě Mega Cruiser, je načase se seznámit. Po světě jich jezdí jen pár, většinou ji využívá armáda, ale jeden z mála civilních kousků jde právě do prodeje.
Mega Cruiser. Japonský konkurent Hummeru má styl
Mega Cruiser. Japonský konkurent Hummeru má styl
Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Už když se podíváte na fotky, tak vám jistě dojde, proč se téhle Toyotě přezdívá japonský Hummer. Obě auta jsou si hodně podobná, obě tvrdě pracují pro armádu a obě přežijí možná i atomový výbuch. Mega Cruiser spatřil světlo světa v roce 1995, ale automobilka o něm od té doby moc informací neprozradila.

Ví se jen, že právě ve vojenských službách se mu skvěle dařilo. Jeho průchodnost terénem je prý fenomenální. Ale veleben je i pro svou obratnost. I přes své lehce mastodontní rozměry má totiž poloměr otáčení pouhých 5,6 metru, k čemuž mu dopomáhají dvě řiditelné nápravy. Hmotnost auta se ustálila na 3,3 tuny a pod kapotou má čtyřválcový diesel o objemu 4,1 litru, který přes čtyřstupňový automat na všechna kola posílá výkon 155 koní.

Jedna z mála civilních verzí

Už na pohled je jasné, že u vojáků je Mega Cruiseru dobře. Jeho civilní verzi pak používali třeba hasiči nebo policisté, nicméně pár kousků uniklo i do soukromých sbírek. Výroba auta skončila v roce 2002, přičemž sama Toyota přiznala, že nešlo zrovna o ziskový projekt. Ani nechce prozradit, kolik aut bylo vlastně celkem vyrobeno, ale mluví se 141 civilních kusech.

Jeden z nich je nyní v Monaku na prodej. Najeto má 126 500 kilometrů, je ve skvělém stavu, a pokud ho koupíte, garantujeme vám, že stejné auto jen tak nepotkáte. Prodejce si ho cení na 60 tisíc eur, tedy v přepočtu asi 1,8 milionu korun. To sice není málo, ale alespoň se neutopí v první louži. Tak to totiž má většina dnešních SUV.

Reklama
Reklama