Nezničitelný pracant Toyota Hilux míří do Česka v nové generaci

Právě pro svou výdrž a takřka nezničitelnost patří mezi nejoblíbenější auta téměř už 50 let. V loňském roce byl Hilux 14. nejprodávanějším vozem na světě a jedničkou v kategorii pick-upů v Evropě. Letos přichází jeho nová osmá generace.
Toyota Hilux
Toyota Hilux
Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Legendární Toyota Hilux se poprvé představila v roce 1968 a do Evropy dorazila o rok později. Kategorii pick-upů tak tento automobil vládne téměř 50 let. Celosvětové prodeje tohoto oblíbeného pick-upu do dnešní doby přesáhly 16 milionu vozů. Jen v Evropě se ho za minulý rok prodalo přibližně 34 tisíc, což je 23,1 % v této třídě. Díky tomuto číslu se Hilux stal nejprodávanějším pick-upem v Evropě. Celosvětově mu za rok 2015 patří 14. místo mezi všemi vozy.

Toyota Hilux se hned tak něčeho nezalekne. Pro svoji odolnost a spolehlivost si získala oblibu dobrodruhů. Že si poradí i s nejnáročnějším závodem světa, Dakarem, potvrzuje každý rok a to hned od prvního ročníku v roce 1979, kdy se poprvé postavil na start. Patří mezi nejvíce zastoupené modely v legendárním závodu. V historii Dakaru posbíraly Toyoty Hilux nespočet pódiových umístění a nejinak tomu bylo i letos se třetím místem.

Nová osmá generace staví na úspěších svých předchůdců, ale zároveň nabízí novinky v technologiích, designu i pohodlí. Je o 70 mm delší (nyní 5330 mm), 20 mm širší (1855 mm) a 45 nižší (1815 mm) než jeho předchůdce. V nabídce je karosářské provedení Single Cab, Extra Cab (4 místa) nebo Double Cab (5 míst). Disponuje novým a pevnějším rámovým podvozkem, vyztuženou konstrukcí ložné plochy i vylepšeným pohonem 4x4. Kromě toho nabízí možnost tahat ještě těžší přívěsy.

Novinka se nachází rovněž pod kapotou, kde je agregát 2,4 D-4D Global Diesel (GD). Tento čtyřválec s ventilovým rozvodem DOHC 16v používá turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a mezichladičem. Jednotka o zdvihovém objemu 2393 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) při 3400 ot/min a maxima točivého momentu 400 Nm v pásmu 1600 až 2000 ot/min. Hilux dosáhne maximální rychlosti 170 km/h a akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,8 s (6AT), resp. 13,2 s (6MT).  

Toyota Hilux s nejprodávanější karosérií Double Cab se na českém trhu prodává za cenu od 682 000 Kč bez DPH, a to ve výbavě Base. V tomto provedení má již od základní výbavy pohon 4x4, který lze nově volit otočným přepínačem pohonu, uzávěrku diferenciálu zadní nápravy, všechny bezpečnostní asistenty včetně nového systému TSC (kontrola stability přívěsu) a HAC (asistent rozjezdu do kopce). Všechny Toyoty Hilux též disponují 7 airbagy včetně kolenního.

Výbavový stupeň Active obsahuje prvky jako 17“ litá kola, kožený multifunkční volant, zatmavená boční okna a zadní okno, multimediální systém Toyota Touch® 2 s parkovací kamerou a mnoho dalších prvků je za cenu 756 000 Kč bez DPH.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7