Nový král všech Porsche. Nekompromisní 911 R

Atmosférický motor s obrovským výkonem, manuální převodovka, pohon pouze zadních kol. Zkrátka zosobnění všeho, po čem automobiloví puristé u Porsche poslední dobou tak hlasitě volali.
Porsche 911 R s manuálem a zadním pohonem.
Porsche 911 R s manuálem a zadním pohonem.
Porsche

reklama

Nové Porsche 911 R má potenciál stát se legendou. Je to vlastně ostrá 911 GT3 RS s manuální převodovkou, neodolatelná výzva pro každého, kdo to s řízením myslí vážně. Manuální převodovky jsou v posledních letech obecně na ústupu a už dnes je vidět, že zajímavá auta jsou na trhu mnohem více ceněna právě se vzácnějším manuálním řazením. Je proto pravděpodobné, že nákup 911 R bude nejen velká investice do vlastních řidičských schopností, ale také skvělá investice do budoucna.

Stejně tak jsou na ústupu i atmosférické motory bez přeplňování a i v tomto ohledu cílí 911 R přímo na komoru. Žádné turbo, žádný kompresor, jen špičkový plochý šestiválec o objemu čtyř litrů. Výkon je skvělých 500 koní a 460 Nm, což stačí na sprint na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 323 km/h. GT3 RS s bleskově řadícím automatem je sice na stovce o půl sekundy rychleji, má ale také větší hmotnost a nižší maximální rychlost. 911 R shodila půl metráku a váží 1370 kilogramů.

Ve standardní výbavě najdete karbon-keramické brzdy s masivními kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu. Kovaná dvacetipalcová kola obouvají pneumatiky o šířce 245 mm vpředu a celých 305 mm vzadu. Cena za všechno to potěšení začíná v okolí 5,1 milionu korun.

reklama

reklama