Nudná Toyota Corolla? S tisícem koní umí driftovat

Vzít naprosto obyčejné a nezajímavé auto a udělat z něj něco ohromujícího vždycky mělo veliké kouzlo. Rockstar Energy tak nedávno upravil Volkswagen Passat a nyní přišla řada na Toyotu.
Toyota Corolla pro letošní mistrovství Formula Drift.
Toyota Corolla pro letošní mistrovství Formula Drift.
Rockstar Energy

reklama

Toyota Corolla už dlouho platí za jedno z nejspolehlivějších, nejdostupnějších a také nejnudnějších aut planety. Dávno pryč jsou časy, kdy šlo o oblíbený stroj japonských drifterů. Praktická předokolka posledních desetiletí rozhodně není vůz, který byste očekávali v sérii profesionálních drifetrských soutěží Formula Drift. Jenže závodní tým podporovaný Rockstar Energy a Nexen Tire má smysl pro humor.

Ten ostatně prokázal už nedávnou úpravou Volkswagenu Passat na tisícikoňový stroj na pálení pneumatik. Tak proč by nemohla driftovat i Corolla? Konkrétně jde v tomto případě o výrazně upravený model Corolla iM. Z kompletně přepracovaného toyoťáckého motoru 2,7 litru doluje s pomocí obřího turba Borg Warner a spousty nitra celých 1000 koní. Točivý moment přesahuje 1150 Nm a veškerá síla putuje pouze na zadní kola.

Chybět nemůže ani karbonový bodykit, ochranný rám, zadní křídlo, sportovní podvozek RS-R nebo sada speciálních drifterských kol Motegi. Za volant se posadí Fredric Asabo, který je šampionem Formula Drift z roku 2015 a za posledních deset let stál na stupních vítězů v různých drifterských soutěžích více než stokrát.

Volkswagen Passat jako závodní speciál.

VIDEO: S tisícem koní dokáže driftovat i nudný Passat

Fialový Mustang je parádní přírůstek do série Formula Drift.

Takhle driftuje první liga. S Mustangem na zadních!

reklama

reklama