Rekordní rok Škody. Loni prodala 1 127 700 aut

Škoda v roce 2016 dosáhla nového prodejního rekordu. Ve srovnání s předchozím rokem prodala o 72 tisíc aut víc a celosvětové prodeje tak v minulém roce zvýšila skoro o 7 procent.
Novinkou v nabídce je například Superb v barvě Dragon Skin
Novinkou v nabídce je například Superb v barvě Dragon Skin
Škoda Auto

reklama

„Stále lépe se nám daří nadchnout nové skupiny zákazníků. S celkem jedenácti modelovými novinkami v roce 2017 budeme v tomto trendu pokračovat. Zejména od zahájení prodeje přepracovaného modelu Škoda Octavia a nového SUV Škoda Kodiaq očekáváme v prvním pololetí další pozitivní impulzy pro značku,“ komentoval výsledky šéf české značky Bernhard Maier.

Tahounem je Čína a Německo

V západní Evropě značka Škoda v roce 2016 vyrostla o 5,7 procenta na 455 200 dodaných vozů (o rok dříve to bylo 430 900 aut). Na svém druhém nejsilnějším trhu, v Německu, zvýšila dodávky zákazníkům o 4,1 procenta na 165 200 automobilů a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Klíčové jsou však především výsledky v Číně: dodávky zákazníkům na vůbec nejsilnějším trhu autmobilky vzrostly o plných 12,6 procenta na 317 100 vozů (v roce 2015 jich bylo 281 700).

Velmi pozitivně se značka v roce 2016 vyvíjela také v Turecku (28 900 vozů; růst o 30 procent) a Izraeli (20 400 vozů; růst o 14,9 procenta). Dvouciferného růstu dosáhla i v Itálii (20 500 vozů; +24 %), Irsku (9 500 vozů; +20,5 %), Francii (24 200 vozů; +12,7 %) a Finsku (11 100 vozů; +10,5 %). 

Český trh je stále důležitý

Výrazného růstu dosáhla Škoda v roce 2016 také ve střední Evropě, a to i díky tradičně dobrým prodejům v Česku. Dodávky zákazníkům v tomto regionu vzrostly o 6,8 procenta na 183 800 vozů. Prodeje značky na domácím českém trhu vzrostly o 3,5 procenta na 88 000 vozů, což je o tři tisíce vozů více než před rokem. V mnohem větším Polsku se prodalo "jen" 56 200 škodovek, což je i tak nárůst o 12,3 procenta. Ve Slovinsku se prodalo 6 300 vozů (+10,8 %) a v Chorvatsku 3 500 (+12,7 %).

Také ve východní Evropě Škoda v roce 2016 výrazně posílila s nárůstem o 7,2 procenta, celkových 35 100 prodaných aut však tuto oblast řadí spíš k méně důležitým regionům. V Rusku dodala svým zákazníkům za celý rok 55 400 vozů, což je meziročně prakticky stejný výsledek. Obrovským tempem, konkrétně o 57,2 procenta, nicméně rostly prodeje na Ukrajině (3 600 vozů), v Bosně a Hercegovině o 12,2 procenta na 1 400 vozů, v Rumunsku o 14,4 procenta na 10 300 vozů a v Pobaltí o 10,6 procenta na 6 500 vozů.

Prodeje modelů Škoda v roce 2016

Model        Počet kusů        Změna        
Octavia436 300+0,9 %
Rapid212 800+9,5 %
Fabia202 800+5,4 %
Superb139 100+73,4 %
Yeti95 600-4,0 %
Citigo40 700

+1,4 %

reklama

reklama