Se závodním Porsche na nákup? Není problém, jedno je na prodej

Porsche 911 GT1 dominovalo závodním okruhům v 90. letech. Jeden závodní kousek byl upraven podle silničních předpisů a teď je na prodej. Není cool vyrazit na nedělní projížďku s autem, které stálo v roce 1997 na startu závodu v Le Mans? Je!
Se závodním Porsche na nákup? Není problém, jedno je na prodej
Se závodním Porsche na nákup? Není problém, jedno je na prodej
www.markdonaldson.com

reklama

Porsche uvedlo nástupce slavného modelu 962 v druhé polovině 90. let. Nové auto se jmenovalo Porsche 911 GT1. Poháněl ho brutální šestiválec umístěný před přední o objemu 3,16 l. Závodní verze disponovala výkonem 600 koní což stačilo na maximální rychlost 330 km/h. V rámci homologace Porsche sice postavilo 25 silničních verzí, ale tohle konkrétní auto mezi nimi nebylo. Jde totiž o originální závoďák s číslem šasi 104.

Za 1,5 milionu marek bylo dodáno jistému závodnímu tým, který ho postavil na start legendárního závodu v Le Mans. V sezóně 1997 pak závodila tato GT1 ještě sedmkrát. V roce 1998 dokonce absolvovala slavný závod 24h Daytona.

V loňském roce přišel jeho majitel s bláznivým nápadem závodní auto předělat na silniční. Přestavba byla poměrně rozsáhlá. Bylo potřeba vyřešit chlazení motoru, nasadit citlivější ocelové brzdy a podvozek osadit měkčími pružinami pro použití na běžných silnicích. Místo závodních slicků dostalo Porsche pneumatiky Michelin Pilot Sport. Interiér je osazen dvěma sedadly a přibyla dokonce i ruční brzda. Nesmíme zapomenout také na kompletně nový výfuk s katalyzátory. Jen tak mimochodem se také hodí říci, že tento kousek bude mít odstraněny závodní restriktory sání, takže motor bude určitě silnější než v původní závodní specifikaci.  

Cena nebyla uveřejněna, ale počítejte, že současný majitel nedá šasi 104 s bohatou závodní historií nijak lacino.

reklama

reklama