Škoda slaví. Vyrobila už milion Superbů

Ve vrcholné výbavě Laurin & Klement a s karoserií liftback sjel z výrobní linky závodu v Kvasinách jubilejní miliontý Superb. Aktuální třetí generace modelu se jen od uvedení na trh před dvěma lety prodalo už 250 tisíc kusů.
Škoda Superb SportLine v barvě Dragon skin.
Škoda Superb SportLine v barvě Dragon skin.
Škoda Auto

reklama

Aktuální třetí generace Škody Superb je ze všech generací tou zdaleka nejprodávanější. První bylo od uvedení v roce 2001 celkem vyrobeno 136 100 vozů. U druhé generace modelu už se toto číslo výrazně zvýšilo a mezi lety 2008 a 2015 vyjelo ze bran kvasinského závodu 618 500 vozů Škoda Superb. V březnu 2015 pak přišla na trh současná třetí generace, které se dosud vyrobilo 250 000 vozů.

Jak se zrodil Superb

Automobilka se svým vrcholným modelem navázala na tradici velkých reprezentativních vozů z Mladé Boleslavi, založenou již ve 20. letech minulého století. Vůz Laurin & Klement FF byl v roce 1907 prvním osmiválcem ve střední Evropě. Ve dvacátých letech používal luxusní vůz Škoda Hispano-Suiza mimo jiné i první prezident Československé republiky. Na počátku 30. let pak zákazníky oslovil vůz Škoda 860 s osmiválcovým motorem.

V roce 1934 už následoval model Škoda 640 Superb. Právě od této doby je toto jméno synonymem pro špičkové automobily české značky. Název je odvozen z latinského slova „superbus“, které znamená „hezký“, „vynikající“ nebo „skvělý“. Model využíval technologickou platformu modelu Popular a jeho šestiválec o objemu 2,5 litru měl výkon 55 koňských sil. Kardanová hřídel procházela centrální rourou. Namísto tuhých náprav bylo vpředu i vzadu využito pokročilejšího nezávislého zavěšení kol.

Výhodou této konstrukce bylo například to, že díky podstatně vyšší torzní tuhosti méně namáhala karoserii. Se zhruba 200 vyrobenými vozy je považován za raritu.

Znovuzrození v roce 2001

V roce 2001 Škoda jméno opět oživila a definovala nový přístup ke konstrukci svých aut. Žádný z konkurenčních modelů v tomto segmentu nenabídl tolik prostoru jako vůz značky z Mladé Boleslavi. V rámci výbavy na přání byl k dispozici navigační systém, příprava na telefon GSM, vyhřívané sedačky, xenonové světlomety, parkovací senzory nebo posuvné střešní okno. Nechyběly ani systémy jako ABS a ESC nebo šest airbagů.

Na ženevském autosalonu 2008 měla svou světovou premiéru druhá generace vozu, který přišel s ještě větší nabídkou prostoru a zlepšil i úroveň kvality zpracování. Kromě toho byl Superb poprvé dodáván i s pohonem všech kol a v roce 2009 následovala praktická verze kombi. Superb III zase v roce 2015 získal jako vůbec první model značky rozsáhlou nabídku konektivity. Představil široké možnosti propojení se smartphony, hotspot s vysokorychlostním internetem na palubě, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, řadu asistenčních systémů a další výbavu.

reklama

reklama